شناسهٔ خبر: 68853 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور؛ پذیرای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی / جذب بیش‌ترین سرمایه گذاری در بندر چابهار در زمان تحریم های اعمال شده بر ایران

جسله عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه بررسی قراردادهای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار، گفت: این سازمان آماده پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بندر چابهار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی حسن‌زاده در جلسه بررسی قراردادهای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار که با حضور مدیرکل و معاونان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌صورت مجزا برگزار شد با اشاره به قابلیت‌های بندر چابهار به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور بیان کرد: این بندر علاوه بر امکاناتی نظیر ترمینال کانتینری و ترمینال چندمنظوره، امکان تخلیه و بارگیری فراورده‌های نفتی را نیز در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کیفیت دارد.

وی افزود: همچنین ساخت ترمینال مواد معدنی، ترمینال سی ان جی و ال پی جی در این بندر در دستور کار است به‌گونه‌ای که عقد قرارداد ترمینال مواد معدنی صورت پذیرفته و سایر طرح‌های ارائه‌شده در این بندر در دست بررسی است.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: امکان ارائه خدمات در بخش‌های ترانزیتی، کالاهای صادراتی و وارداتی در این بندر وجود دارد که سازمان بنادر و دریانوردی مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در چابهار در نظر گرفته و تخفیف‌های خوبی برای کالاهایی که از این مسیر جابه‌جا می‌شود مدنظر است.

حسن‌زاده بیان کرد: در بندر چابهار می‌توان امکانات موقت نگهداری کالاهای صادراتی و وارداتی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

وی با بیان این‌که سازمان بنادر و دریانوردی آماده پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار است، گفت: طی مدت‌زمانی که تحریم‌ها بر کشور حاکم بوده است، در بندر چابهار بیشترین جذب سرمایه‌گذاری را شاهد بودیم به‌گونه‌ای که سال گذشته موفق به جذب بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر شدیم، چراکه این سازمان تسهیلات بیش‌تری را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

حسن‌زاده اضافه کرد: لازم است شرکت‌های سرمایه‌گذار طرح‌های خود را به‌صورت کارشناسی شده ارائه دهند و طرح اجرایی را به‌خوبی مدیریت کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود، همچنین برای اجرای طرح‌ها از مشاورانی بهره ببرند که از تخصص کافی برخوردار هستند.