شناسهٔ خبر: 68921 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

فرمانده پلیس راه آهن:

کشف جرائم در حوزه ریلی کشور ۶۴ درصد افزایش یافت

نشست تخصصی معاونان و رؤسای تابعه پلیس راه‌آهن کشور فرمانده پلیس راه آهن از افزایش ۶۴ درصدی کشف جرائم در حوزه ریلی کشور خبر داد و گفت: رویکرد اصلی ما در پلیس راه آهن مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرائم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرهنگ حشمت االله ملکی در بازدید از شبکه ریلی درجمع مدیران و فرماندهان پلیس راه آهن استان فارس اظهار داشت: پلیس راهآهن برای برقراری امنیت و آرامش در خطوط ریلی ، استفاده از تکنولوژی روز و آشکار را در برنامه خود قرار داده است.

وی افزود: در برخی از جرائم به ویژه در حوزه سرقت های خرد با توجه به وضعیت و شرایط خطوط ریلی ما با اقدامات پیشگیرانه توانسته ایم رشد جرائم را مهار کنیم.

این مقام انتظامی وضعیت امنیت و ایمنی را در مسیر ۵۰۰ کیلومتری خطوط ریلی فارس بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: همین امنیت و ایمنی سبب استقبال بیشتر هموطنان از شبکه ریلی و افزایش ضریب ۸۵ درصدی اشغال صندلی های قطار در این استان شده است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور تصریح کرد: مسافرین قطارها همانند سایر مردم از پلیس انتظار تأمین نظم و امنیت را دارند و مأموران پلیس راه آهن نیز این موضوع مهم را از زمانی که فردی به عنوان مسافر وارد راه آهن می شود تا رسیدن به مقصد و خروج از ایستگاه ، بر خود وظیفه و تکلیف دانسته و با اهتمام ویژه به آن می پردازد. 

ملکی در پایان عنوان کرد: رویکرد اصلی ما در پلیس راه آهن مبتنی بر پیشگیری از وقوع جرائم است، چرا که این موضوع برای ما هم یک منطق سازمانی و هم یک التزام قانونی است.