شناسهٔ خبر: 68967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح جمع آوری دکاکین وآلاچیق‌های فاقد مجوز در محور سلفچگان - راهجرد استان قم

رفع تجاوز حریم راها سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای سلفچگان عنوان کرد : در قالب طرحی امانی و با حضور عوامل انتظامی، هفت دستگاه دکه و آلاچیق متجاوز به حریم راه در محور سلفچگان راهجرد استان قم جمع آوری شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم, به منظور صیانت از حرایم جاده ای و کاهش حوادث رانندگی ، طرح رفع تجاوز به حریم درمحور سلفچگان – راهجرد استان قم به مرحله اجرا درآمد .

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان (استان قم ) ضمن اعلام خبر فوق اضافه کرد : در این طرح که با حضور ونظارت عوامل انتظامی صورت پذیرفت ، نسبت به جمع آوری هفت دستگاه دکه و آلاچیق متجاوز به حریم راه درمحورسلفچگان راهجرد  اقدام شد .

سید مهدی موسوی  تعداد عوامل راهدار شرکت کننده دراین اقدام را بیش از دوازده نفر اعلام کرد و اظهارداشت :همچنین برای اجرای این طرح بیش از هشت دستگاه انواع ماشین آلات حوزه راهداری شامل بولدوزر ، گریدر ، لودر ، کمپرسی ، ایسوزو ، پیکاپ ، تویوتا ( هرکدام یکدستگاه ) به کار گرفته شد .

موسوی اجرای طرح رفع تجاوز به حریم راه ها را ، امری مستمر و پیگیر دانست و توضیح داد : روزانه ، کارشناسان و دیگر عوامل اداره متبوع نسبت به بازدید میدانی از سطح راههای حوزه استحفاظی اقدام ودرصورت مشاهده هرنوع تجاوز به حریم راه درقالب اقداماتی شامل :  تذکر شفاهی  ، تسلیم اخطار کتبی و ...به انجام وظیفه مبادرت می نمایند .

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای سلفچگان درتوضیح بیشتر این اقدام افزود : پس از طی مراحل یاد شده درخصوص صیانت و رفع تجاوز از حرایم جاده ای ، درصورت عدم توجه خاطیان به تذکرهای شفاهی و اخطاریه های مکتوب ، بنا به دستور مراجع قضایی و همراهی عوامل انتظامی نسبت به رفع تجاوز ازحرایم راه اقدام می گردد .

سیدمهدی موسوی درپاسخ به این سوال که چرا با وجود اقدامات مستمر راهداری نسبت به رفع تجاوز به حریم راه بازهم شاهد حضور دکاکین و آلاچیق های فاقد مجوز در حاشیه راهها و حرایم جاده ای هستیم ؟ اظهار داشت : خوشبختانه با توجه به هماهنگی ها و اقدامات خوبی که دراین خصوص صورت گرفته توانسته ایم نسبت به افزایش قارچ گون دکاکین و آلاچیق های متجاوز به حرایم جاده ای جلوگیری به عمل آوریم . وی ادامه داد :اما جهت اجرایی شدن کامل این طرح نیاز به دیگر اقدامات فرهنگی – اجتماعی و همچنین توجه کاربران محترم جاده ای به عدم خرید از این مرا کز عرضه نامناسب و فاقد مجوز است.