شناسهٔ خبر: 68977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان مرکزی

ترميم آسفالت جاده رئیس اداره نگهداری راه‌های استان مرکزی از آغاز عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، روح‌اله نصراللهی بیان کرد: با توجه به آغاز تعطیلات و سفرهای تابستانی و موقعیت جغرافیایی استان مرکزی که در کریدور شمال به جنوب و غرب و به شرق کشور واقع شده است، عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز انجام این عملیات در محور اراک-توره- پل‌سفید به سمت راهدارخانه زالیان به طول سه کیلومتر که با اعتبار ملی یک میلیارد تومان در کیلومتر ۶۷ باند برگشت در حال انجام است، افزود: این محور در واقع مرز بین استان لرستان و استان مرکزی و مسیر عبور مسافران به بروجرد، لرستان و خوزستان است و به لحاظ تردد اهمیت بالای دارد.

نصراللهی اضافه کرد: این عملیات ظرف یک ماه آینده و در هفته دولت به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه عملیات ماسه-آسفالت و روکش بیندردر محور زاویه به اخترآباد شهرستان زرندیه به طول ۲ کیلومتر در ابتدای سال انجام و در اردیبهشت ماه به اتمام رسید، گفت: درحال حاضر عملیات روکش بیندر با اعتبارات ملی و استانی در این محور در حال انجام است.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اهمیت این محور که در مرز استان مرکزی و البرز واقع شده است و ۲۵ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان مرکزی قرار دارد، عملیات روکش مدنظر قرار گرفت.

نصراللهی افزود: در سنوات گذشته ۱۶ کیلومتر این محور ماسه-آسفالت و روکش شد، ۲ کیلومتر در دست اقدام است و  حدود ۷ کیلومتر نیز در دستور کار قراردارد.