شناسهٔ خبر: 69004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور فرمانده پلیس راه کشور برگزار شد؛

نشست مشترک کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی با فرمانده پلیس راه کشور

حمیدی جلسه مشترک کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی و شورای ترافیک خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور سردار حمیدی رئیس پلیس راه کشور در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی, در این جلسه ابتدا مدیراین اداره کل به‏عنوان دبیر کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی استان گزارشی از اجرای مصوبات کمیته و وضعیت کلی تلفات تصادفات جاده ای استان ارائه نمود که بر این اساس تحلیل وضعیت تصادفات جاده ای سال ۹۷ به لحاظ شاخص ترافیکی و طول بررسی شد.

در ادامه فرمانده پلیس راه استان، سرهنگ رضایی عنوان نمود: وقوع بیش از ۶۵ درصد تلفات در راههای اصلی ضرورت فرهنگ سازی ترافیک را دو چندان کرده است.

سپس دبیرخانه شورای ترافیک استان وضعیت اجرای مصوبات را با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت هوشمند بر تخلفات ترافیکی و تامین مالی شهرداری ها جهت اجرای مصوبات ارائه کرد.

در ادامه سردار حمیدی فرمانده پلیس راه کشور بر ضرورت تمرکز استان بر اقدامات زود بازده باتوجه به تنگناهای اعتباری پروژه های عمرانی و همکاری شهروندان با پلیس تاکید و اعلام کرد با برنامه ریزی انجام شده بزودی تحول جدی در تقویت نظارت پلیس بر رفتار ترافیکی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره بر فعالیت ۱۸۰۰ دوربین کنترل سرعت در طول راههای کشور و پیگیری نصب ۲۰۰۰ دستگاه دوربین جدید توسط سازمان راهداری، بر شناورسازی دوربین های نظارتی در آینده نزدیک با هدف افزایش اثرگذاری آنها در تقویت ایمنی حمل و نقل تاکید کرد.

حمیدی همچنین بر ساخت ۲ پاسگاه پلیس راه در استان طی سال های ۹۶ و ۹۷ و احداث ۲ پاسگاه در برنامه ۹۸ و ۹۹ توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره نمودند و تامین زیرساخت لازم را با توجه به تازه تاسیس بودن استان از ضروریات تقویت نظارت برشمردند.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین از نوآوری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در جهت فرهنگ سازی ترافیکی توسط برخی قضات تقدیر نمودند و ادامه این همکاری برای تقویت فرهنگ سازی و همکاری رسانه ها تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز بر ضرورت نگاه ملی به تنگناهای استان و اصلاح شاخص‏های تخصیص اعتبار تاکید نمود و اعلام داشت: اگر نگاه صرفا به جمعیت و میزان ترافیک باشد در استانی با ۱۵۱۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت، کار خدمات رسانی و تامین زیرساخت ها بسیار به مشکل خواهد خورد و تعریف شاخص وسعت، محرومیت و مسائل مرزی جهت تقویت زیرساخت های استان ضروری است.

میرجعفریان بر رفع تنگناها جهت بهره مندی حداکثری از ظرفیت ترانزیتی استان و ایجاد درآمد در این حوزه به منظور کمک به زیرساختها به‏عنوان یک نکته کلیدی اشاره نمود و پیگیری ویژه پلیس راه از حوزه های ذیربط جهت تغییر نگاه مسئولان در سطح ملی را خواستار شد.

در این جلسه که با حضور فرماندار بیرجند و مدیران کل دستگاه های امدادی و اعضای شورای ترافیک استان تشکیل شد، موضوع تامین منابع جهت اقدامات زودبازده با اولویت مباحث ایمنی حمل و نقل و کاهش تصادفات جاده ای مورد تاکید قرار گرفت.

 همچنین موضوعاتی نظیر اطفاء حریق در راهها، حمل کالاهای خطرناک، ارزیابی نقاط پرتصادف استان و اقدامات ویژه به چند شهرستان استان که در کمیته فرعی مصوب گردیده بود، مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد با تجمیع منابع ملی و استانی طی ماه‏های آتی اقدامات متناسب توسط دستگاه های ذیربط اجرایی شد.