به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این مطلب افزود: علی رغم محدودیت هایی که در منابع و بودجه زیرساخت ها وجود دارد، تمرکز دولت بر توسعه این بخش با تکیه بر توان بخش خصوصی است و تا کنون نیز موفق بوده تا با مشارکت بخش خصوصی کلید ساخت چند آزادراه را بزند که به زودی به صورت رسمی عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی فراهم کردن بستر های لازم و در نظرگرفتن تسهیلات ویژه برای ترغیب سرمایه گذاران را وظیفه دولت برای افزایش مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ارتباط نزدیک و مثبت میان دولت یازدهم و بخش خصوصی موجب شده تا فعالان عرصه زیرساخت های حمل و نقل همگام با دولت و با درک محدودیت های موجود در جهت توسعه انواع راهها تلاش کنند.
نورزاد ارتباط گسترده تر با کشورهای خارجی را از دیگر دستاوردهای این حوزه دانست و اضافه کرد: با توجه به تعاملات بیشتر در عرصه جهانی و ارتباط موثرتر با کشورهای صاحب تکنولوژی، از ابتدای دولت یازدهم تا کنون شاهد سفر هیات های گوناگون از کشورهای آسیای جنوب شرقی و اروپا به ایران بودیم که علاقمند به حضور در حوزه توسعه زیرساخت های حمل و نقل بودند و نتیجه آن امضای چندین تفاهم نامه است که تلاش می کنیم قرارداد تجاری آنها نیز بسته شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بر مبنای قانون پیش از این بایست آزادراهها با مشارکت دولت و بخش خصوصی احداث می شد که با توجه به محدودیت بودجه، با ابلاغ مصوبه هیات وزیران آزادراه همدان- کرمانشاه به طول ۲۰۶ کیلومتر به عنوان اولین پروژه آزادراهی به صورت ۱۰۰ درصد توسط بخش خصوصی احداث می شود و تامین ۱۰۰ درصد منابع مالی مورد نیاز تا مرحله بهرهبرداری و تسویه کامل هزینهها بر عهده و تعهد طرف مشارکت است و دولت هیچ گونه تعهدی در خصوص تأمین هزینههای اجرایی طرح نخواهد داشت.
نظر شما