شناسهٔ خبر: 69134 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد

بسته شدن پرونده مسکن مهر استان همدان تا پایان امسال

ربانی مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به بسته شدن پرونده مساکن مهر در همدان، گفت: پرونده مساکن مهری که معارض حقوقی ندارند، امسال بسته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" حسن ربانی ارشد" اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین راه و شهرسازی و شهرداری شهرستان ملایر و همدان بسته خواهد شد، محوطه‌سازی مساکن مهر انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهردار ملایر این تفاهم‌نامه را امضا کرده است، تصریح کرد: پیش‌نویس این تفاهم‌نامه به دفتر شهردار همدان ارسال شده اما شهردار هنوز امضا نکرده است.

ربانی ارشد با بیان اینکه در همدان مسکن مهر هگمتان شهرسینا و مسکن مهر 24 واحدی کولادکومه دارای معارض هستند، یادآور شد: پروژه 24 واحدی کولادکومه دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است که به علت داشتن معارض حقوقی هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با تأکید بر اینکه پیگیر اتمام 183 واحد مسکن مهر تا پایان امسال هستیم، عنوان کرد: پروژه 120 واحدی خیرین مسکن‌ساز و  63 واحدی یادمان بنا امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: پروژه 36 واحدی معلولان ضایعه نخاعی بهزیستی همدان به علت مشکل آورده متقاضی هنوز به اتمام نرسیده است البته دولت یارانه پرداخت کرده ولی این افراد از نظر مالی بسیار ضعیف هستند.

وی با تأکید بر اینکه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان همدان عواید زیادی داشته است، گفت: کلنگ‌زنی 23 کیلومتر از اتصال راه‌آهن به ملایر با 170 میلیارد تومان و  کلنگ‌زنی محور نهاوند- آورزمان-ملایر با 58 میلیارد تومان اعتبار از عواید سفر وزیر راه و شهرسازی به استان همدان بود.

وی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های استان همدان، ادامه داد: در این سفر قول‌های مساعدی در زمینه پروژ‌ه‌های راه و شهرسازی استان همدان داده شد.

ربانی‌ارشد از اختصاص 175 میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن و ایستگاه داخل شهر همدان خبر داد و یادآور شد: محور سامن- بروجرد ردیف ملی نداشت اما وزیر قول همکاری به استان داد و قرار شد امسال از سازمان راهداری 5 میلیارد تومان به استان داده شود.