شناسهٔ خبر: 69145 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های عمرانی شهرهای جدید فولادشهر و بهارستان

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در سفری یکروزه به استان اصفهان از پروژه‌های عمرانی شهرهای جدید فولادشهر و بهارستان بازدید و از نزدیک در جریان جزئیات پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، حبیب اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، حسن روانفر، عضو هیئت مدیره شرکت عمران و حمیدرضا شیروانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید فولادشهر از روند تکمیل عملیات باقی مانده حدود هزار و 500 واحد مسکن مهر شهر جدید فولادشهرو همچنین پروژه های روبنایی و زیربنایی این شهر جدید بازدید و از نزدیک در جریان جزئیات پروژه ها قرار گرفتند.
طاهرخانی در این بازدید با تأکید براینکه تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهر جدید فولادشهر تا پایان سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید گفت: خوشبختانه با تحویل واحدهای باقیمانده تا پایان سال ۹۸، پرونده مسکن مهر فولادشهر بسته و این پروژه تکمیل خواهد شد.
وی همچنین در این بازدید ضمن پیگیری عملیات واگذاری اراضی به خانواده شهدا و ایثارگران و نحوه مشارکت در بخش آماده سازی این اراضی دستور لازم جهت تسریع در پیشبرد این اقدام را صادر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در جریان این سفر از آخرین وضعیت عملیات اجرایی برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن فولادشهر نیز بازدید و به بررسی مشکلات و موضوعات مربوطه پرداخت.
گفتنی است شرکت عمران شهرهای جدید طبق دستورکار جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید تحت عنوان برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن دارای سهمی ۲۰۰ هزار واحدی است که از این میان ۱۴ هزار واحد در محدوده عملیاتی شهر جدید فولادشهر قرار دارد.
براساس گزارش ارائه شده پنج هزار واحد از این برنامه در سال ۹۷ و ۹ هزار واحد در سال ۹۸ باید اجرایی شود.
طبق برنامه ریزی انجام گرفته از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ واحد به صورت مشارکت در ساخت و ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد به صورت مشارکت در محله سازی احداث خواهند شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین در پایان از پروژه قطار برقی شهر جدید بهارستان به کلانشهر اصفهان نیز بازدید و به بررسی مشکلات موجود در روند اجرایی پروژه پرداخت.