شناسهٔ خبر: 69178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشكلات حوزه مسكن اصفهان با حضور معاون وزير راه وشهرسازي بررسي شد

طاهرخانی در جلسه اي كه با حضور مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد ، مديركل راه و شهرسازي استان اصفهان و تعدادی از اعضای انجمن انبوه سازان استان اصفهان برگزار شد، مسائل و مشكلات استان اصفهان در حوزه مسكن مطرح و مورد بررسي قرار گرفت

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه و شهر سازي استان اصفهان، حبيب الله طاهر خاني در خصوص محله سازي و كم كردن ارتفاع ، جهت ارتقاء فضاي شهري كه از دغدغه هاي انبوه سازان در استان بود ، گفت : كم كردن ارتفاع ساختمان هاي مسكوني جزء نكات اصلي سياست وزارتخانه در انبوه سازي هاي جديد است و همچنين با توجه به اينكه با محله سازي همه جنبه هاي يك محله از جمله مسكن ، خدمات و محوطه سازي مورد توجه قرار مي گيرد و خروجي آن محصول بهتري خواهد داشت از سياست محله سازي استقبال مي شود .

معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص عدم هماهنگي دستگاه ها كه منجر به كند شدن سرعت كار انبوه سازان مي شود نيز اظهار داشت : شوراي مسكن استان كه به رياست استاندار در هر استان تشكيل گرديده از جايگاه قانوني بالايي برخوردار است و تصميمات آن براي همه دستگاه هاي دولتي فصل الخطاب و لازم الاجرا است .

از ديگر مشكلات انبوه سازان استان قانون منع پيش فروش واحد ها بود كه مدير عامل شركت عمران شهرهاي جديد در اين خصوص گفت :  قانون منع پيش فروش واحدها با توجه به تخلفاتي كه قبلا صورت گرفته از طرف وزارت دادگستري تصويب گرديده است  و يك ظرفيت بزرگ اقتصادي كشور كه حوزه مسكن مي باشد را از كشور گرفته است و با شرايطي كه الان در آن قرار داريم نياز به اصلاح اين قانون احساس مي شود .

طاهرخاني ادامه داد : با توجه به ريسك سرمايه گذاري در ارز و طلا مردم به سمت خريد مسكن روي آورده اند و بايد بتوانيم سرمايه هاي مردم را در اين حوزه جذب كنيم .

معاون وزير راه و شهرسازي افزود : اكنون با توجه به ظرفيت انبوه سازان استان ، وزارتخانه و شركت عمران، اين آمادگي وجود دارد كه حدود ۳۵۰۰ واحد در مجموعه فولاد شهر ساخته شود.

وي اظهار كرد : مجموعه وزارت خانه و شركت عمران آماده هستند كه در حوزه مسكن مشاركت كنند و محصولي را بسازند كه بتوان به آن افتخار كرد .

مديركل راه و شهرسازي نیز در خصوص ساخت مسكن در استان اصفهان گفت : مسكن مهر استان اصفهان جزو شاخص ترين پروژه های مسکن مهر در كل كشور است كه تعداد زيادي از واحدهاي آن توسط انجمن انبوه سازان استان اجرا گرديده است .

حميد رضا اميرخاني افزود : در ساخت مسكن بايد طوري عمل شود كه وضعيت ميان انبوه سازان و مردم وضعيتي برد، برد باشد و همه در اين جلسه يك هدف واحد را دنبال مي كنند و آن هم  ايجاد رضايت و تسهيلات لازم براي خانه دار شدن مردم است .

اميرخاني اظهار كرد : در زمينه انبوه سازي در استان نبايد فقط منتظر سياست گذاري هاي دولت و وزارتخانه ماند بايد با توجه به سابقه و تجربياتي كه انبوه سازان استان دارند خودشان ايده هاي مناسب جهت ايجاد رونق در بازار مسكن و كاهش بيكاري در جامعه ارائه دهند .