شناسهٔ خبر: 69183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأکید مدیرکل راهداری همدان بر نظارت و پیگیری سریع طرح‌های اجرایی

پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر نظارت و پیگیری سریع طرح های اجرایی این اداره کل تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده در جمع روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: نظارت بر طرح های اجرایی به شکل روزانه ضروری است و ناظر طرح با ابلاغ مکتوب موظف به نظارت به امر باشد.

وی با اشاره به اینکه سازمان راهداری و زیرمجموعه آن در استان ها برای انجام امور نیازمند هزینه های بالایی است، افزود: در حال حاضر و در این شرایط ویژه، مسئولیت ادارات راهداری بسیار بالاست زیرا که با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارد.

پناهنده با تأکید بر تسریع طرح های این اداره کل، یادآور شد: قبل از انجام کامل قرارداد به هیچ عنوان عملیات راهداری انجام نشود و هماهنگی بین روسای شهرستان ها و پیمانکاران مربوطه ضروری است.

مدیرکل راهداری استان همدان بر ایمن سازی و ضرورت نظارت بر علائم ایمنی جاده ای تأکید کرد و اظهار داشت: قبل از انجام هر گونه اقدامی، حتما در مرحله نخست نکات ایمنی باید رعایت شود.

مصطفی پناهنده به نقش و اهمیت گاردریل ها در ایمنی جاده ها اشاره و خاطرنشان کرد: وجود گاردریل ها در جاده ها از اهمیت بالایی برخوردار است و چنانچه به عللی دارای برش شده اند حتما باید سریع نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود.

این مسئول در ادامه بر پیگیری و رفع مشکلات جاده ای و به ویژه چاله های سطح راه ها، حضور گشت های راهداری برای هر شهرستان به شکل مستمر،  پرهیز از هزینه های سنگین عمرانی و جاری، پیگیری مجوزهای مجتمع های خدماتی رفاهی در مکان مناسب و اقدام در خصوص تنقیه و پاکسازی پل ها و تعمیرات جزیی تأکید کرد.