شناسهٔ خبر: 69187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لغو موقت یک‌ماهه کارت هوشمند ۱۵۴ راننده متخلف در لرستان

جلسه حقوقی در سه ماهه سال ۹۸ کارت هوشمند ۱۵۴ نفر از رانندگان متخلف در کمیسیون ماده ۱۱ استان به مدت یک‌ماه لغو شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان, محمد دالوند رئیس اداره حقوقی این اداره کل با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان حوزه حمل‌ونقل گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان خرداد ماه، سه جلسه کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان استان برگزار شده است که از مجموع ۲۷۴ پرونده وارده، تعداد ۱۱۷ راننده تذکر کتبی گرفتند، کارت هوشمند ۱۵۴‌نفر به مدت یک‌ماه لغو و برای یک نفر نیز برائت صادر گردید.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ نیز یازده جلسه کمیسیون ماده ۱۱ در استان برگزار شد که ۵۶۳ پرونده تخلف رانندگان بررسی و از این تعداد پرونده ۲۴۳ نفر تذکر کتبی با درج در پرونده دریافت کردند، کارت هوشمند ۳۱۸ نفر به مدت یک‌ماه لغو و برای دو نفر نیز برائت صادر شد.

دالوند اظهار کرد: فقدان بارنامه دولتی و صورت‌وضعیت‌ مسافری، نارضایتی مسافران، اضافه‌تناژ و مغایرت مندرجات بارنامه و صورت‌وضعیت از بارزترین تخلفات این رانندگان به شمار می رود. 

وی در ادامه گفت: در سه جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استان که طی سه ماهه سال جاری برگزار شده، ۷۲پرونده مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد ۶۲ مورد منجر به تذکر کتبی با درج در پرونده، ۶ شرکت محکوم به پرداخت جریمه نقدی و برای ۴ شرکت نیز رای برائت صادر شده است.

رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ نیز ۸ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ برگزار شد که از مجموع ۱۱۳ پرونده رسیده، ۳۶ مورد تذکر کتبی با درج در پرونده، ۵۲ شرکت به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند، برای ۲۱ شرکت رای برائت صادر و ۴شرکت نیز به‌صورت موقت به مدت یکماه تعطیل شدند.

دالوند درج کرایه کمتر از تعرفه مصوب، عدم تطبیق شرکت با ضوابط تاسیس و مغایرت در ثبت سیستم را از عمده تخلفات در این بخش عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلفات در هر دو کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ استان مربوط به حوزه کالا بوده است.

رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه تعداد پرونده های تصادفات در سال گذشته ۷۷ فقره بوده است، گفت: از این تعداد پرونده ۶۱ فقره مختومه شده، در ۵۶ مورد آرا به له اداره کل و ۵ مورد علیه این اداره کل صادر شده است. 

دالوند اضافه کرد: در سه ماهه سال جاری نیز ۲۰ فقره پرونده تصادفات در این اداره کل تشکیل شده که تاکنون یک مورد آن منجر به صدور رای به له شده است.