شناسهٔ خبر: 69197 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی زیرسازی راه‌آهن میانه-اردبیل/ رشد ۱۲ درصدی عملیات زیرسازی در کمتر از ۱۰ ماه

عباس خطیبی عباس خطیبی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات زیرسازی راه‌‌آهن میانه-اردیبل خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی راه‌آهن میانه-اردبیل در کمتر از ۱۰ ماه گذشته ۱۲ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، عباس خطیبی در خصوص گفت: این مسیر ریلی ۱۷۵ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی آن در بخش زیرسازی به ۸۰ درصد رسیده و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۹۸ و یا اوایل سال ۹۹ کل عملیات زیرسازی این مسیر تکمیل شود.

وی از رشد ۱۲ درصدی عملیات زیرسازی در کمتر از ۱۰ ماه گذشته خبر داد و افزود: راه‌آهن میانه-‌اردبیل با توجه به توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن مسیر از نظر میزان و نوع ابنیه فنی یکی از خطوط ریلی منحصر به فرد در کشور است و به همین دلیل این میزان پیشرفت در پروژه طی این مدت زمان کم نظیر محسوب می‌شود.

خطیبی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۷۵۰ دستگاه ماشین‌آلات و بیش از ۱۷۰۰ نفر نیروی کار دراین پروژه فعال هستند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در تکمیل این موضوع اظهار داشت: در این مسیر ریلی قریب به ۲۸ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۷.۷ میلیون متر مکعب خاکریزی و ۹۵۰ هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت می‌گیرد.

خطیبی افزود: راه‌آهن میانه- اردبیل دارای ۶۴ دستگاه تونل و گالری به طول ۲۷ کیلومتر و ۳۳ دهانه پل به طول بیش از ۵.۵کیلومتر است که بزرگترین تونل مسیر به طول ۱۲۰۰ متر و بزرگترین پل به طول ۶۰۰ متر بخشی از ابنیه فنی این محور است.

وی پل آرپاچای در راه‌آهن میانه- اردبیل را مرتفع‌ترین پل ریلی کشور دانست و گفت: این پل یکی از منحصر به فرد ترین پل‌های ریلی کشور است که پنج دهانه دارد و ارتفاع دهانه میانی آن ۶۳ متر و ارتفاع پایه آن ۸۵ متر است. ۲۴۰ متر طول دارد و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال اجرا است.

خطیبی اعتبار سال‌جاری این طرح را ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ این اعتبار از محل بودجه عمومی تامین خواهد شد و با توجه به قانون ماده ۵۶ و فاینانس داخلی این پروژه، مقرر است ۲۵۰ میلیارد تومان از محل سایر منابع نیز به این پروژه تخصیص یابد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در این سفر همچنین از ایستگاه راه‌آهن اردبیل بازدید کرد و گفت: مساحت کل ایستگاه اردبیل ۲۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع و ساختمان مسافری آن ۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع است که با پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی در این بخش در حال اجرا است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها به همراه دو تن از نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار اردبیل از راه‌آهن میانه- اردبیل بازدید کردند.