شناسهٔ خبر: 69231 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

کمک ۱۰۰ میلیون دلاری بویینگ به خانواده قربانیان سوانح سقوط بویینگ ۷۳۷ مکس

سانحه بویینگ شرکت هواپیما سازی بویینگ ۱۰۰ میلیون دلار به خانواده قربانیان دو سانحه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ مکس کمک مالی می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بویینگ ۱۰۰ میلیون دلار کمک مالی به برای پوشش نیاز خانواده و جوامع محلی قربانیان سوانح تراژیک پرواز ۶۱۰ لاین ایر و پرواز ۳۰۲ هواپیمایی اتیوپی کمک اهدا خواهد کرد.

این کمک برای پشتیبانی هزینه های تحصیل و زندگی خانواده های قربانیان، انجام برنامه های جامعه محور و رشد اقتصادی در جوامع تحت تاثیر قرار گرفته به کار گرفته خواهد شد. بویینگ برای شناسایی این نیازها با دولت های محلی و سازمان های مردم نهاد همکاری خواهد کرد. این سرمایه گذاری بنیادین طی چند سال صورت خواهد گرفت.

دنیس مولنبرگ، مدیرعامل بویینگ در این رابطه گفت:  ما در بویینگ به خاطر از دست رفتن تراژیک جان انسان ها در این دو سانحه متاسفیم و این ضایعه انسانی سال ها بر قلب و ذهن در سال های آینده سنگینی خواهد کرد. همدردی عمیق ما همراه خانواده و عزیزان مسافران این پروازها خواهد بود و ما امیدواریم این توسعه بنیادین بتواند برای آن ها رفاه فراهم کند.

وی ادامه داد: ما می دانیم هر فردی که سوار یکی از هواپیماهای ما می شود، به ما اعتماد کرده است. ما بر کسب مجدد این اعتماد توسط مشتریانمان و جامعه هوانوردی در ماه های پیش رو تمرکز کرده ایم.

بویینگ جزییات بیشتر در رابطه با این کمک مالی را در آینده نزدیک منتشر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نظر می رسد این اقدام بویینگ نه برای جبران خسارت قربانیان سوانح بویینگ ۷۳۷ مکس، که برای جلب موافقت خانواده این قربانیان برای صرف نظر از شکایت علیه بویینگ انجام شده باشد. اقدامی که بعید به نظر می رسد بتواند رضایت خانواده قربانیان را جلب کند.

منبع: Aviation Economics