شناسهٔ خبر: 69245 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

"انبار غله سنندج" بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی کشور/ سنندج به مدد بازآفرینی شهری دارای هفت باغ فرهنگی و تفریحی می‌شود

محمد صدیق ثاقبی محمدصدیق ثابتی، پروژه "انبار غله" سنندج را بهترین و بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری کشور دانست که می‌تواند همه دستگاه های استان را در برنامه‌ای جامع هماهنگ و به بازتولید فضاهای فرهنگی و تفریحی کشور کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدصدیق ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، پروژه "انبار غله" سنندج را بهترین و بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور خواند که می تواند همه دستگاه های استان را در برنامه ای جامع هماهنگ و به بازتولید فضاهای فرهنگی و تفریحی کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه این پروژه در صورت نهایی شدن، در مساحتی درحدود ۲۸ هکتار و در صورت پیوست اراضی پیرامونی ۳۲ تا ۳۴ هکتار اجرا خواهد شد، افزود: محدوده انبارغله در واقع زمین‌هایی با کاربری خاکستری هستند که در اطراف آنها زمین‌های دولتی قرار گرفته‌اند. زمینهای با کاربری خاکستری زمینهایی هستند که زندان، انبار سوله و ...در آن ایجاد شده که فقط نفس شهر را هم میگیرند.

بر اساس برنامهای که برای این پروژه تاکنون تهیهشده، قرار است این مساحت ۳۲ هکتاری به ۷ باغ تبدیل شود؛ که شامل باغ معماری، باغ آیین، باغ هنر، باغ مجسمه، باغ سینما و باغ کتاب و مجتمع اقامتی و تفریحی می شود.

ثابتی خاطرنشان کرد، در بخشی از این پروژه املاکی با کاربری مسکونی-تجاری داخل آن ایجاد خواهد شد تا مجموعه خدماتی، رفاهی و مسکونی کاملی را تشکیل دهد.