شناسهٔ خبر: 69289 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دراداره کل راه و شهرسازی استان تهران انجام شد؛

تشکیل اولین جلسه کمیته آموزش- ترویج مطابق با نظام نامه بازآفرینی

فیروز اولین جلسه کمیته آموزشی- ترویجی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مطابق با نظام نامه آموزشی بازآفرینی با حضور مشترک کارشناسان شرکت بازآفرینی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران, پرویز فیروز در این باره گفت: نیاز سنجی آموزشی ۶ منطقه استان تهران در دست انجام است و این نیازسنجی بر اساس سطح نیاز ساکنان محلات، فعالیت سمن ها و تسهیلگران صورت می پذیرد.

فیروز در ادامه گفت: طی هفته جاری ابلاغ اعضای ستاد کمیته آموزش انجام خواهد شد و به دنبال احصاء برنامه های تقویم سالیانه آموزشی هستیم.

در این جلسه کارشناسان اداره کل ترویج و آموزش شرکت بازآفرینی شهری ضمن گفتگو درباره ارائه ۵ سرفصل جدید آموزشی با عناوین (آشنایی با مفاهیم بازآفرینی شهری , برنامه جامع اقدام  مشترک در بازآفرینی شهری پایدار در بافتهای ناکارآمد شهری , نقش و جایگاه تاب آوری شهری در بازآفرینی شهری پایدار ,  روش تأمین مالی برای بازآفرینی شهری پایدار و چگونگی جلب مشارکت مردمی در بازآفرینی شهری) به عنوان جدیدترین سرفصل های ارائه شده اعلام آمودگی نمودند که این تقویم آموزشی بر اساس نیاز شهرداریها به عنوان بازوان اجرایی حوزه بازآفرینی شهری احصاء شده و در مسیر احصاء آن از قطب های علمی کشور همچون جهاد دانشگاهی استفاده شده است.

از دیگر موارد مطروحه در جلسه فوق، لزوم ارتباط با معاونت عمرانی استانداری، برگزاری جلسات مستمر کمیته آموزشی به عنوان منبع خروجی پروژه های اقدام مشترک، اهمیت استفاده از شورایاری ها، سمن ها، تسهیلگران و نمایندگان محلات در مباحث آموزشی- ترویجی بوده است.

معاون بازآفرینی و مسکن استان تهران از تشکیل کمیته تسهیل گران استان تهران به زودی و ارائه تقویم پروژه های در دست اجرا و همچنین انتخاب منطقه جنوب غرب استان تهران با سه شهرستان بهارستان، رباط کریم و اسلامشهر طی اولین آموزش منطقه ای استان تهران و همچنین برگزاری جلسه آموزشی در محل استانداری تهران با حضور معاون امور هماهنگی استانداری تهران  , شهرداران و شورای اسلامی استان تهران خبر داد.