شناسهٔ خبر: 69333 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به ریاست وزیر راه و شهرسازی؛

ششمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال‌جاری برگزار شد/ بررسی طرح جامع کلانشهر اراک و طرح راهبردی حریم پایتخت

ششمین جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران در سال 98 طرح جامع کلانشهر اراک و همچنین طرح راهبردی حریم پایتخت در ششمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران که به ریاست وزیر راه و شهرسازی، مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،طرح جامع شهر کلانشهر اراک و طرح راهبردی حریم پایتخت که همراه با ارائه گزارشی از سوی دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران همراه بود در ششمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معمار ایران به ریاست مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و حضور اعضای آن مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که به روال سابق جلسات گذشته شورای‌عالی شهرسازی و معماری در ساختمان دادمان وزارتخانه و به دبیری فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای عالی برگزار شد، تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو، جمالی نژاد معاون وزیر کشور، سلیمانی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نماینده معاونت حمل و نقل وزارتخانه راه و شهرسازی، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عدل معاون سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان سازمان پدافند غیر عامل کشور در این جلسه حضور داشتند.

گفتنی است: در دستور جلسه نخست که به کلانشهر اراک اختصاص داشت علاوه بر اعضای اصلی شورای عالی، استاندار، معاون عمرانی استاندار، شهردار، نمایندگان شورای شهر و مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهر اراک حضور به هم رساندند. همچنین در دستور جلسه دوم که در خصوص طرح راهبردی حریم پایتخت بود، محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، سالاری عضو شورای شهر تهران، گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، معاون عمرانی استاندار تهران و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.

شایان ذکر است، نتایج دو جلسه فوق، به صورت مصوبه برای اطلاع عموم منتشر خواهد شد.