شناسهٔ خبر: 69371 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

بافت فرسوده ۳۰ درصد مساحت شهری گلستان را در بر می‌گیرد/ نهاد توسعه کوی محله محتشم گرگان افتتاح می‌شود

حسین محبوبی محبوبی با اشاره به اینکه بافت فرسوده ۳۰ درصد مساحت شهری استان گلستان را در بر می‌گیرد از افتتاح "نهاد توسعه کوی محله محتشم" در شهر گرگان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

حسین محبوبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، امروز به‌منظور بازدید از طرح‌های بازآفرینی به این استان سفر می‌کند، گفت: بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی حدود ۳۰ درصد از مساحت شهرهای استان را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۸ درصد جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند، اظهار کرد: تمرکز پروژه‌های بازآفرینی استان بر دو شهر گرگان و گنبد متمرکز است.

محبوبی افزود: بیشترین اقدامات در بازآفرینی بافت‌های تاریخی در شهر گرگان صورت می‌گیرد و اقدامات بازآفرینی بافت فرسوده نیز در گرگان و گنبد دنبال می‌شود.

وی طرح‌های بازآفرینی استان را متمرکز بر ساختخانه‌های محله، ایمن‌سازی حاشیه رودخانه‌ها، پارک‌های محله، سرای محله و سایر نهادهای توسعه ای عنوان کرد و گفت: نهاد توسعه محله کوی محتشم گرگان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود و از سایر طرح های در حال اجرای حوزه بازآفرینی نیز بازدید خواهد شد.