شناسهٔ خبر: 69378 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

باید فضایی برای تولید و عرضه کالای ساکنان محلات فرسوده ایجاد کنیم

سیدمحمد پژمان پژمان با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد برای ارتقای توانمندی اقتصادی ساکنان محلات فرسوده و ناکارآمد تلاش کنند، گفت: باید فضایی فراهم کرد که تولید و عرضه کالای این افراد به صورت همزمان در خود محلات انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بخشی از سفر خود به استان گلستان  از دفتر تسهیل‌گری محله "انجیرآباد و افسران" شهر گرگان بازدید و در جمع کارکنان این دفتر اظهار کرد: ما می‌خواهیم به ساکنان محلات فرسوده مهارت‌ بیاموزیم؛ بنابراین باید مکانی برای آموزش این افراد فراهم و همزمان فضایی برای اشتغال آنان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه باید فضایی ایجاد کنیم که اگر ساکنان محلات و بافت‌های فرسوده در منازل خود امکان کار و اشتغال ندارند، در این فضا بتوانند فعالیت کنند، افزود: باید فضای موسع‌تری در چند شاخه و رشته ایجاد کنیم و اجازه دهیم این افراد گرد هم جمع شوند و کار انجام دهند بدون اینکه هزینه‌‌ای برای آنان داشته باشد.

پژمان تصریح کرد: این فضاها همزمان باید امکان عرضه بدون هزینه و دردسر کالای ساکنان محلات را فراهم کنند تا رفت و آمد در این مناطق به رونق و بهبود وضعیت ساکنان بیانجامد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه هم‌اکنون برخی سازمانها برنامه‌هایی برای مددجویان و افراد تحت پوشش خود فراهم می‌آورند، اظهار کرد: اگر ساکنان بافت‌های فرسوده عضو این سازمانها نباشند بعید است برنامه‌های برای توانمند سازی این افراد تدارک دیده شود زیرا خود این افراد توان و وظیفه‌ای در این خصوص ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی پس از این بازدید به اتفاق، غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و محبوبی، مدیر کل راه و شهرسازی این استان، دفتر نهاد توسعه محله کوی محتشم شهر گرگان را افتتاح کرد.