شناسهٔ خبر: 69401 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

فرودگاه‎های گرگان و کلاله ظرفيت بالايی برای رونق هوانوردی عمومی دارند/ متانت، مديری توسعه‎گرا است

سیاوش امیرمکری رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم تکريم و معارفه مديران کل پيشين و جديد فرودگاه‎های استان گلستان گفت: فرودگاه‎های گرگان و کلاله ظرفيت بالايی برای رونق هوانوردی عمومی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در این مراسم که امروز، 18 تیر، برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و همچنین خبرنگاران گفت: انتصاب دکتر حق‎شناس از مدیران توانمند وزارت راه و شهرسازی را به مسئولیت استانداری استان گلستان تبریک می‎گویم و از حمایت‎ها بسیار خوب نمایندگان این استان در مجلس نیز تشکر و قدردانی می‎کنم که در مقاطع مختلف از شرکت فرودگاه‎ها حمایت کردند تا بتوانیم قوانین مورد نیاز برای توسعه فرودگاه‎ها را تصویب کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران دو وظیفه اصلی مدیریت، راهبری و توسعه فرودگاه‎های کشور و همچنین ارائه سرویس‎های هوانوردی را برعهده دارد، گفت: خوشبختانه طی سال‎های گذشته با همکاری مدیران استان و با تلاش آقای آذری برای تکمیل زیرساخت‎های فرودگاهی اقدامات خوبی انجام شده است. مهمترین این اقدامات در بخش عملیات فرودگاهی پروژه ترمینال جدید است که بر اساس برنامه‎ریزی انجام شده، به مسئولان و مردم استان قول می‎دهیم که به امیدخدا در هفته دولت آن را افتتاح کنیم.

امیرمکری ادامه داد: در بخش هوانوردی و ایجاد زیرساخت‎های هوانوردی در فرودگاه هم خوشبختانه بهترین و به‎روزترین تجهیزات در این فرودگاه نصب شده است و از نظر ایمنی که مهمترین وظیفه ما در صنعت هوانوردی محسوب می‎شود خیالمان در این فرودگاه راحت است و با نصب ILS نیز مشکلات مربوط به تاخیر یا لغو پروازها کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امروزه در دنیا فرودگاه‎ها به عنوان بنگاه‎های اقتصادی شناخته می‎شوند و با قابلیت‎ها و عملکرد خاصی که در توسعه مناطق دارند شهرها به سمت آنها توسعه می‎یابند، گفت: اکنون از بین 54 فرودگاهی که داریم تنها دو سه فرودگاه دارای صرفه اقتصادی هستند اما اعتقاد داریم که فرودگاه‎ها به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‎هایی حمل و نقل موجب توسعه مناطق می‎شوند و در شرایط خاص و بحرانی با آنها کمک می‎کنند. همانطور که در زمان سیل استان گلستان و دیگر مناطق توانستند به خوبی به وظیفه خود عمل کنند.

امیرمکری با اشاره به تغییر مدیریت در اداره کل فرودگاه‎های استان گلستان گفت: امروز جلسه تودیع آقای آذری است ایشان حدود هشت سال پیش به عنوان معاون مدیرکل فرودگاه مهرآباد از تبریز به این فرودگاه آمد و شایستگی‎شان مورد توجه مدیران شرکت قرار گرفت و در سال‎های بعد به فرودگاه گرگان آمد و خوشحال هستم که انتخابی صورت گرفته است که امروز با افتخار از آن یاد می‎کنیم و امیدواریم در مسئولیت جدیدشان در فرودگاه تبریز نیز سربلند باشند.

وی ادامه داد: آقای متانت از متخصصان هوانوردی است که در فرودگاه‎های مختلف مسئولیت داشته‎اند. ایشان مدیری توسعه‎گرا است و با وجودی که بسیاری از کارهای عمرانی در این فرودگاه انجام شده است اما باز هم برای توسعه آن فعالیت خواهند کرد.  

امیرمکری در مورد انتظارات اصلی خود از مدیرکل جدید فرودگاه‎های استان گلستان گفت: همانطور استاندار و نمایندگان محترم استان بر آن تاکید کردند اولویت ما تکمیل ترمینال، تکمیل اپرون و همچنین تکمیل ساختمان VIP است که باید تا هفته دولت امسال به بهره‎برداری برسند. همچنین با توجه به اینکه با تلاش‎های ایشان فرودگاه ایلام در سال 97 تنها فرودگاهی بود که آمار پروارهای خود را افزایش داده است انتظار داریم برای افزایش پروازهای فرودگاه گرگان نیز تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در پایان با اشاره به اینکه سیاست جدید دولت رونق بخشیدن به هوانوردی عمومی است، گفت: با تفاهمنامه‎هایی که در این زمینه امضا شده است تلاش بر این است که هوانوردی عمومی در همه فرودگاه‎های کشور فعال شود و فرودگاه‎های گرگان و کلاله با توجه به ویژگی‎هایی که دارند می‎توانند به رونق این کار کمک زیادی کنند و از آقای متانت می‎خواهم که این کار را پیگیری کنند تا هم موجب اشتغال‎زایی در استان و هم موجب درآمدزایی در فرودگاه شود.