شناسهٔ خبر: 69403 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

تکذیب هرگونه هماهنگی، همکاری و توافق با سایت کیلید در خصوص قيمت مسكن

مازیار حسینی مازیار حسینی ادعای رییس اتحادیه مشاوران املاک را در خصوص اینکه قیمت مسکن با هماهنگی وزارت راه در سایت کیلید درج می شود، تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان در خصوص شفاف‌سازی ادعای رییس اتحادیه مشاوران املاک در خبرگزاری تسنیم، هرگونه همکاری وزارت راه و شهرسازی را با سایت کیلید در خصوص تعيين قیمت مسکن، تکذیب کرد.

در پي مطلب منتشرشده در خبرگزاری تسنیم در تاريخ ۱۰ تیرماه امسال با عنوان «تخلف یک سایت در اعلام قیمت مسکن برخلاف دستور فتا/ خسروی: قیمت با هماهنگی راه درج می شود» که در رسانه هاي دیگر نیز بازنشر شده است، معاون مسکن و ساختمان اعلام كرد كه اين معاونت با سایت مورد نظر (سایت کیلید) هیچ‌گونه هماهنگی، همکاری و توافقی ندارد.

این معاونت در راستای شفاف سازی و استفاده عموم مردم از اطلاعات واقعی و غیرجعلی در بازار مسکن به منظور کاهش التهابات این بازار، هر ماه اقدام به انتشار عمومی اطلاعات معاملات واحدهای مسکونی بر روی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران (سابا) وزارت راه و شهرسازی با استفاده از اطلاعات معاملات واقعی ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور می نماید. کما اینکه اشخاص و سایت‌های دیگر نیز می‌توانند از اطلاعات واقعی این سامانه  استفاده نماید.

در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران (سابا) وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://hmi.mrud.ir/sabaa/ اطلاعات معاملات واقعی ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور  در دسترس عموم قرار دارد.
براي ديدن اين سامانه اينجا را كليك كنيد.