شناسهٔ خبر: 69411 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای عالی اداری:

همه دستگاه‌ها برای اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری تلاش کنند/ طرح انتقال وظایف ساخت و توسعه راه‌های روستایی به سازمان راهداری تصویب شد

جهانگیری در هشتاد و سومین جلسه شورای اداری به ریاست معاون اول رییس جمهور، طرح اصلاح مصوبه مربوط به انتقال وظایف ساخت و توسعه راه های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از صدا و سیما، صد و هشتاد و سومین، جلسه شورای عالی اداری بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. جهانگیری با اشاره به گزارش نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداریـ دوره دوم (۱۳۹۷ ـ ۱۳۹۹) گفت: همه دستگاه‌های دولتی و سایر قوا باید برای اجرای هر چه بهتر برنامه جامع اصلاح نظام اداری تلاش کنند.

در راستای اجرای این برنامه تکلیف ۲۹ دستگاه در زمینه اهداف کیفی و نحوه اجرای چابک سازی دولت تا پایان سال ۹۹ تعیین و در قالب تفاهم نامه ای با دستگاه مربوطه ابلاغ شده است.

همچنین در این جلسه مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی حصول تفاهم با آن دسته از دستگاه هارا که تا کنون به اجرای این برنامه نپیوسته اند، دنبال کند.

گزارش ساماندهی موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی نیز در ادامه جلسه ارائه و مقرر شد، بررسی های حقوقی لازم برای تعیین تکلیف دانشگاه صنعت نفت برای ادامه فعالیت ذیل مجموعه وزارت نفت یا انتقال به مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شود.

طرح اصلاح مصوبه مربوط به انتقال وظایف ساخت و توسعه راه های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این جلسه به تصویب رسید.

همچنین اعضا مصوبه قبلی این شورا درباره برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه های اجرایی را که سقف سن معرفی مدیران، به کانون های ارزیابی شایستگی های مدیریتی برای کسب گواهینامه مهارت های مدیریت حرفه ای را ۴۵ سال قرار داده بود به نحوی اصلاح کردند که سقف سن مجاز برای معرفی مدیران پایه ۴۵ سال، مدیران میانی ۴۷ سال و مدیران ارشد ۵۰ سال تعیین شد.

برچسب‌ها: