شناسهٔ خبر: 69424 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی:

همه دستگاه‌های دولتی و خدمات‌رسان باید در بازآفرینی شهری همکاری کنند

محمد آئینی آیینی با بیان اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران یک‌سوم پروژه‌هایی که در چارچوب برنامه بازآفرینی باشد را انجام می‌دهد، گفت: همه دستگاه‌های دولتی و حتی خدمات‌رسان باید در بازآفرینی و نوسازی شهری با دولت همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه بازآفرینی شهر رشت، بازآفرینی را اقدامی موثر در بهبود کالبد و تقویت زندگی شهروندان و سکونتگاه‌ها خواند و گفت: مقاوم‌سازی و بهسازی باید در بازآفرینی شهری لحاظ شود و همچنین باید تولید مسکن نیز در بستر بازآفرینی شهری مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مقاوم سازی مسکن در کشور مغفول مانده است، افزود: شایسته است نهادی به عنوان بازآفرینی شهری در شهرداری رشت تشکیل شود.

آیینی با اشاره به اینکه تولید مسکن در شهرها طی سال‌های اخیر ۷۰ درصد کاهش یافته است، گفت: در جلسه بازآفرینی شهر رشت جای دستگاه‌های خدمات‌رسان خالی است در حالی‌که  همه دستگاه‌های دولتی و حتی خدمات‌رسان در بازآفرینی شهری و نوسازی شهری باید با دولت همکاری کنند.

وی اظهار کرد: شهرداری و وزارت راه و شهرسازی متولی مرمت بناهای تاریخی نیستند.

آیینی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران به اجرای هر پروژه‌ای که در چارچوب برنامه بازآفرینی شهری باشد، کمک می‌کند و به عبارتی در هر پروژه بازآفرینی شهری یک‌سوم پروژه توسط مجموعه استان، یک سوم توسط دستگاه مسئول ذیربط و یک‌سوم دیگر توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام می‌شود.