شناسهٔ خبر: 69427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همايش تخصصي مديران حراست ادارات كل راه و شهرسازي شمال شرق كشور در مشهد مقدس برگزار شد

حراست همايش تخصصي مديران حراست ادارات كل راه و شهرسازي منطقه ۴ (شمال شرق كشور) باحضور معاونين حراست وزارت راه و شهرسازي، مشاور مركز حراست وزارت و شهرسازي و دكتر كوهستاني معاون ديوان محاسبات استان خراسان رضوي با ميزباني مديريت حراست اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي، محمدرضا اخوان عبداللهيان مديركل راه و شهرسازي خراسان رضوي در اين جلسه كه با حضور معاونين حراست وزارت راه و شهرسازي، مشاور مركز حراست وزارت و شهرسازي و دكتر كوهستاني معاون ديوان محاسبات استان خراسان رضوي برگزار شد، با بيان اينكه حراست وزارت راه و شهرسازي به خاطر وظايف مهمي كه حاكميت بر عهده آنها گذاشته است از ساخت راه تا پيچيدگي هاي مسير مطالعات تا اجرا و بهره برداري در حوزه هاي مختلف مسكن و ساختمان، ساختمان هاي عمومي و دولتي و ... داراي پيچيدگي وظايفي هستند و در اين مسير نيز امكان فساد وجود دارد.

وي با تاكيد بر اهميت توجه به پيشگيري از وقوع جرم و فساد، افزود: حراست ها به عنوان خط مقدم و پيشاني سازمان ها بايد علم خود را به روز كرده و در زمينه هاي كاري سازمان خود، دانش خود را به روز كنند و بتوانند مسائل مهم سازمان خود را آسيب شناسي كرده و براي آن چاره انديشي كنند كه اميدواريم اين همايش آموزشي بتواند به تحقق اين مهم كمك كرده و نتايج آن به ادارات سراسر كشور نيز ارسال شود .

گفتني است دكتر كوهستاني عضو هيات علمي دانشگاه و معاون ديوان محاسبات استان خراسان رضوي در اين همايش يك روزه مباحث حقوقي و آسيب شناسي فرايند برگزاري مناقصات و مزايده ها در معاملات دولتي و دعاوي را با ذكر مثال ارائه و راه كارهاي موثر جهت جلوگيري از فساد را تشريح كرد.