شناسهٔ خبر: 69458 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به ریاست معاون وزیر راه و شهرسازی

نخستین جلسه شورای مشورتی تشکل‌های مهندسی ساختمان و مسکن تشکیل شد/ نظام فنی اجرایی ساخت و ساز برای ساختمان‌های غیردولتی تدوین می‌شود

منصور نویریان منصور نویریان با اعلام این مطلب که در نخستین جلسه شورای مشورتی تشکل‌های مهندسی ساختمان و مسکن مبانی نظام ملی ساخت و ساز ساختمان‌های غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت از تدوین این نظام با مشارکت نهادهای بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین جلسه شورای مشورتی تشکل‌های مهندسی ساختمان و مسکن به ریاست معاون مسکن و ساختمان وزارتخانه و به همت دفتر توسعه مهندسی ساختمان با حضور نمایندگانی از جامعه مهندسان مشاور، انجمن‌های صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان، کانون سراسری انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان، انجمن تولیدکنندگان و فن‌آوری صنعتی ساختمان، انجمن مهندسان عمران شهر تهران، سندیکای شرکت‌های ساختمانی، شورای مرکزی سازمان نظام‌کاردانی ساختمان و شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

این جلسه با موضوع بررسی مبانی نظام ملی ساخت و ساز ساختمان‌های غیردولتی برگزار شد که تمامی نمایندگانی حاضر در جلسه در این باره به اظهار نظر پرداختند.

منصور نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان در جلسه فوق در جمع‌بندی نشست به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد: در این جلسه، دغدغه تشکل‌ها، اصناف و حرفه که در صنعت ساختمان درگیر هستند را شنیدیم و طرح موضوع شد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این موارد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که برای خروج از وضعیت فعلی که در صنعت ساختمان حاکم است باید چه کنیم و چگونه باید به مسکن استاندارد و مسکن تضمین شده دست یابیم.

نویریان خاطرنشان کرد: در مجموع تمامی اعضا به این جمع‌بندی رسیدند که باید یک نظام جدیدی تحت‌عنوان نظام فنی اجرایی ساخت و ساز برای ساختمان‌های غیردولتی تدوین شود.

وی تصریح کرد: قرار است این جلسات ادامه یابد و این نظام با کمک نهادهایی که نمایندگان بخش خصوصی هستند تهیه و تدوین شود و نظامی باشد که قابل‌پذیرش برای صنف و حرفه باشد.