شناسهٔ خبر: 69459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مسئولان استان گیلان از طرح تعریض جاده آستارا-اردبیل

بازدید از طرح تعریض جاده آستارا-اردبیل سرپرست استانداری گیلان و مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از طرح تعریض جاده آستارا-اردبیل بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در حاشیه این بازدید گفت: طرح تعریض و چهار خطه کردن محور آستارا - اردبیل به طول ۲۵ کیلومتر است. مطالعه ۱۲ کیلومتر این طرح که از سه راه روستای عنبران تا پل بهارستان آستارا را شامل می‌شود به پایان رسیده و مطالعه ۱۳ کیلومتر باقیمانده آن در دست اقدام است.

وی با اشاره به اهمیت اجرایی این پروژه تصریح کرد: اجرایی شدن این پروژه موجب تسهیل تردد، کاهش سوانح جاده‌ای و رفع ترافیک مسیر ارتباطی استان‌های گیلان و اردبیل خواهد شد واداره کل راه و شهرسازی گیلان با جدیت به‌دنبال تخصیص اعتبارات مصوب اجرای تعریض این محور است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطر نشان کرد: محور مواصلاتی آستارا به اردبیل شاهراه ارتباطی شمال و غرب کشور است و با توجه به ظرفیت گردشگری و اقتصادی، فعالیت بندر، اداره کل گمرک، راه‌آهن بین‌المللی، افزایش روز افزون حجم تردد گردشگران داخلی و خارجی و حمل و نقل کالا در آستارا، تعریض محور ارتباطی این شهرستان با استان اردبیل ضرورتی انکار ناپذیر است و تحقق آن، علاوه بر رونق گردشگری و اقتصادی منطقه در کاهش سوانح جاده‌ای و تسهیل عبور و مرور موثر خواهد بود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار آستارا، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، دکتر ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان را در این بازدید همراهی کردند.