شناسهٔ خبر: 69519 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد؛

تخصیص ۴۶۲ میلیاردتومان تسهیلات و ۱۳۳ میلیاردتومان بلاعوض به سیل زدگان گلستان/ اتمام بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان تا پایان سال‌جاری

سیل ولی‌الله زمانی‌نژاد از تخصیص ۴۶۲ میلیاردتومان تسهیلات و ۱۳۳ میلیاردتومان وام بلاعوض به سیل‌زدگان گلستان خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های بنیاد مسکن استان گلستان تا نیمه مردادماه واحدهای تعمیراتی و تا پایان سال‌جاری واحدهای احداثی سیل‌زده استان به اتمام می‌رسند.

ولی‌الله زمانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین روند بازسازی‌های واحد مسکونی سیل‌زده در استان گلستان را که در مسئولیت بنیاد مسکن استان قرار دارد، تشریح کرد و گفت:  طبق آخرین آماری که ثبت سامانه شده است ۱۷۸۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده در استان اعلام شده که از این تعداد ۷۳۰۰ واحد احداثی و ۱۰۵۰۰ واحد تعمیراتی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: همه این آمار ثبت سامانه شده‌اند و برای ۱۷۰۰۰ متقاضی پرونده تشکیل شده است. از این تعداد تاکنون ۱۶۰۰۰  واحد به بانک معرفی شده‌اند، بدین معنا که کارهای صدور پروانه آنها انجام شده و پرونده آنها نیز تشکیل شده است.

به گفته زمانی‌نژاد، از ۱۶۰۰۰ پرونده معرفی شده به بانک، تاکنون ۸۴۰۰ واحد انعقاد قرارداد انجام گرفته و قسط اول را  دریافت کرده‌اند که حدود ۱۹۴۴ واحد احداثی، ۴۲۸۷ واحد تعمیری و ۲۰۲۷ واحد معیشتی است.

وی توضیح داد: تاکنون کار نزدیک به ۷۰۰۰ واحد تعمیری شروع شده و نزدیک به ۳۰۰۰ واحد کار تعمیراتشان به اتمام رسیده است. بنا داریم تا پایان مردادماه کار تعمیر تمامی واحدهای خسارت‌دیده از سیل استان گلستان را به اتمام برسانیم. همچنین، نزدیک به ۲۵۰۰ واحد احداثی، پی‌کنی شده اند که از این تعداد ۹۸۰ واحد کار فوندانسیون، ۲۸۰ واحد کار ستون و ۶۰  واحد هم سقف و سایر کارهایشان در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان تصریح کرد: بنا داریم تا ۱۵ مردادماه واحدهای تعمیراتی و تا پایان سال واحدهای احداثی را به اتمام برسانیم.

زمانی‌نژاد از  تخصیص هشت تن سیمان رایگان برای واحدهای احداثی و یک تن سیمان رایگان برای واحدهای تعمیراتی در تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضغفان به سیل زدگان استان خبر داد و گفت:  میلگرد به اندازه کافی تامین شده است و با حواله ستاد، میلگرد به متقاضیان تخصیص داده می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پروانه، نقشه و نظارت برای متقاضیان نیز از سوی بنیاد مسکن رایگان است.

زمانی‌نژاد کندی کار اتمام بازسازی واحدهای شهری را مشارکت شهرداری برای صدور پروانه و سازمان نظام  مهندسی ساختمان استان برای نقشه و طراحی عنوان و اعلام کرد: در جلساتی که در استان تشکیل داده ایم تاکید کرده ایم که روند باید سرعت یابد که خوشبختانه این اتفاق هم افتاده است.

به گفته وی، تاکنون ۴۶۲ میلیاردتومان تسهیلات و ۱۳۳ میلیاردتومان بلاعوض به استان گلستان برای بازسازی های واحدهای مسکونی سیل زده تخصیص یافته است.