شناسهٔ خبر: 6953 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

محمدزاده:

برنامه‌های راه‌آهن برای افزایش بهره‌وری شبکه ریلی کشور/ ۳ پروژه قطار حومه‌ای تهران

سعید محمدزاده معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن ضمن تشریح برنامه‌های این شرکت برای افزایش بهره‌وری شبکه ریلی کشور گفت: راه آهن به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است.

سعيد محمدزاده در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی است که با توسعه حمل و نقل ريلي به تعداد مسافران اين بخش افزوده شود. راه آهن به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود است تا خللي در جابه جايی مسافران صورت نگيرد.

وی افزود: ابتدا استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود برای خدمات‌دهی به مسافران مسیرهایی طولانی مانند تهران- اهواز، تهران- بندرعباس و تهران- تبریز مدنظر است. خط سریع‌السیر تهران - قم- اصفهان و ریل برقی تهران- مشهد نیز دو پروژه‌ای هستند که ایستگاه‌های موجود در مسیر باید بتوانند بعد از عملیاتی شدن آنها به مسافران خدمات ارائه دهند.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با تكميل پروژه‌های كنترل اتوماتيك قطار (ATC) و تراكبندي مسيرهای ریلی نیز مشکل سرعت و محدودیت ظرفيت تردد ناوگان در مسير رفع می‌شود و به تبع آن تمایل مردم برای سفر با قطار افزایش پیدا می‌کند.

وی به توسعه مسیرهای ریلی حومه‌ای که حجم انبوهی مسافر را جابه جا می‌کند اشاره کرد و افزود: توسعه شبکه‌های ریلی و مسیرهای حومه‌ای تهران از جمله مسیرهای تهران-کرج- قزوین٬ تهران- اسلامشهر-پرند و تهران- ورامین- گرمسار در دستور کار راه آهن قرار گرفته است.

محمدزاده تحقق برنامه‌های راه‌آهن را در گرو ایجاد تغییراتی در ایستگاه ها از نظر فنی با حفظ معماری و هويت آنها اعلام کرد و افزود: تسهیل حرکت در ترمینال ها از برنامه‌های پیش روی ماست.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ساخت دو ترمینال‌ شرقی و غربی را در حومه تهران برای مسافران حومه‌ای از اولویت‌های شرکت راه‌آهن خواند و اظهار کرد: ترمینال قطار سریع‌السیر تهران- قم و ترمینال تهران- مشهد نیز به زودی به مجموعه ترمينال‌های موجود ایستگاه راه‌آهن تهران اضافه می‌شوند. با توجه به کارهای توسعه‌ای انجام شده و برنامه‌های توسعه‌ایی که  قرار است عملیاتی شوند توقع داریم راه‌آهن بتواند مسافران بی‌شماری را پاسخگو باشد./

برچسب‌ها:

نظر شما