شناسهٔ خبر: 69534 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی خبر داد:

فردا، اعزام نخستين گروه زائران خراسانی بيت الله الحرام از فرودگاه مشهد

محمد باقر قاسم زاده مديرکل فرودگاه های خراسان رضوی از اعزام نخستين گروه زائران بيت الله الحرام شامل ۲۵۰ نفر از فرودگاه مشهد در صبح فردا (۲۳ تير) مصادف با سالروز ميلاد امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های خراسان رضوی، محمدباقر قاسم زاده، مدیرکل فرودگاه های استان با اعلام این خبر عنوان کرد: نخستین گروه زائران خراسانی به تعداد ۲۵۰ نفر و در قالب دو  کاروان، بامداد یکشنبه (۲۳ تیر) در ساعت ۵:۲۵ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را به مقصد مدینه منوره ترک می کنند.  

قاسم زاده افزود: زائران خراسان های رضوی و شمالیِ بیت الله الحرام از ۲۳ تیرماه با ۴۴ پروازِ شرکت هواپیمایی هما در مرحله رفت به عربستان اعزام می شوند که این فرآیند تا ۱۴ مردادماه به طول می انجامد. همچنین پروازهای مرحله برگشت حجاج به تعداد ۴۵ پرواز شرکت هواپیمایی هما از ۳۱ مردادماه آغاز می شود و در ۱۳ شهریور ماه به پایان می رسد.

طی این عملیات ۱۰هزار و ۶۰۰ زائر در قالب ۷۵ کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند که به تفکیک شامل ۴۴۴۰ زائر در قالب ۳۲ کاروان از مشهد مقدس، ۴۴۹۰ زائر در قالب ۳۲ کاروان از شهرستان های خراسان رضوی و تعداد ۱۶۷۰ زائر در قالب ۱۱ کاروان از خراسان شمالی است.