شناسهٔ خبر: 69555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توزیع ۴۰۰۰ برگ‌دوز بلاغ در پایانه مرزی بیله سوار

بیله سوار مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در سه ماه نخست امسال بیش از ۴۰۰۰ برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله سوار توزیع شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اردبیــل،علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر گفت: دوز بلاغ قرارداد برگ معافیت کاهش عوارض بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که هر برگ آن معادل ۱۰۰ دلار است.

عضو شــورای اداری استان اردبیل سهمیه سال ۲۰۱۸ دوزبلاغ این استان را ۱۴ هزار برگ عنوان کرد و افزود: با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه های حمل و نقل  افزایش سهمیه در دستور کار قرار گرفت و این مهم با رشد ۴۰ درصدی درسال ۲۰۱۹ به ۱۹ هزار برگ افزایش یافت.

دبیر کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه این مهم در جهت حمایت از صادرات کالای ایرانی دربین رانندگان موقع عبور از مرز در پایانه مرزی بیله سوار توزیع می شود تصریح کرد:از زمان شروع طرح پرداخت برگ معافیت کاهش عوارض مرزی از سال ۹۴ تاکنون ۴۰ هزار برگ دوزبلاغ به ارزش چهار میلیون دلار توزیع شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل افزایش ۴۲ درصدی ورود و خروج مسافران اتباع خارجی به کشور از پایانه مرزی بیله سوار درفصل بهار را خاطر نشان کرد و گفت:در مدت یاد شده ۳۶۸ هزار و ۲۶۶ نفر از این پایانه تردد کرده اند که از این میزان بیش از ۳۳۳ هزار نفر اتباع خارجی و ۳۴ هزار و ۷۷۵ نفر مسافر ایرانی است.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل از صادرات ۱۰۱ هزار و ۴۱۳ تن کالا توسط ۴هزار و ۵۸۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار  در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد :این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۸ هزار و ۲۳۶ تن بود، حدود ۳۰ درصد رشد نشان می دهد.