شناسهٔ خبر: 69571 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

آماده مديريت بحران در حوادث فرودگاهی هستيم

مانور هواپیما رييس سازمان مديريت بحران تاکيد کرد: با توجه به آمادگی موجود اگر حادثه‌ای برای هواپيما بويژه در محدوده فرودگاهی پيش بيايد، بسيار خوب عمل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اسماعيل نجار در حاشيه تمرین دو سالانه طرح اضطراری ايمنی فرودگاه شهيد بهشتی اصفهان با تشكر از سازمان هواپيمايي كشوری و برگزاری چنين مانورهايی با اشاره به آمادگی كشور برای حوادثی مانند سقوط هواپيما عنوان کرد: تمام فرودگاه‌های كشور به صورت دوسالانه و در مدت‌های كوتاه‌تر شامل شش ماهه تمرین را برگزار می كنند.

وي افزود: در تمرین طرح اضطراری فرودگاه اصفهان که اخیرا برگزار شد، شاهد بوديم تمام عوامل اجرايي در فرودگاه و استان به‌كار گرفته شدند و فرماندهي واحد متبلور شد. همچنین دستگاه‌هاي مختلف از جمله دستگاه قضايي، پزشكي قانوني، هلال احمر، نيروي انتظامي و سپاه براي حفاظت در تمرین ديده شدند.

ریيس سازمان مديريت بحران با بيان اينكه خوشبختانه كشور آمادگي خوبي براي حوادث گوناگون دارد و تجارب ارزشمندي هم در گذشته داشته است، گفت: تمرین اصفهان براي داخل فرودگاه بود و اميدواريم حوادثي را شاهد نباشيم ولي اگر حادثه‌اي اتفاق افتاد طبيعي است كه با اين تمرین ها آمادگي بيشتر، هماهنگي بهتر و منسجم‌تری را شاهد خواهیم بود.

وي تصريح كرد: سقوط هواپيما در ارتفاعات هم مساله‌اي است كه متأسفانه سال‌هاي گذشته در چند نقطه از جمله محدوده ميناب، هواپيماي تركيه در چهار محال و بختياري و حادثه سقوط هواپيماي آسمان در كوه‌هاي دنا را داشتيم كه با همه مشكلاتي كه در دنا به خاطر برف و سرما وجود داشت، عمليات بسيار سختي براي منتقل كردن اجساد به پايين رقم خورد. با توجه به اين آمادگي اگر حادثه‌اي براي هواپيما، بويژه در محدوده فرودگاهي پيش بيايد، بسيار خوب عمل مي‌شود.