شناسهٔ خبر: 69602 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین ۷ هزار تن قیر برای پروژه های راهسازی در مرز چذابه

پخش آسفالت استاندار خوزستان گفت: وزارت نفت تامین هفت هزار تن قیر برای کمک به پیشبرد پروژه‌ها را تعهد کرده و علاوه بر این امر در زمینه برخی پروژه ها نیز این حمایت را تقبل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، استاندار خوزستان همراه با فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل انتظامی و مرزی استانداری، فرماندار دشت آزادگان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل راهداری استان و جمعی از مسئولان از روند پیشرفت پروژه های جاده ای در دست انجام در مسیرهای منتهی به مرز چذابه بازدید میدانی کرد.

پس از این بازدید نشست استانی ستاد اربعین حسینی با هدف جمع بندی و تصمیم گیری در خصوص وضعیت این پروژه ها در پایانه مرزی چذابه برگزار شد و پیمانکاران مجری پروژه ها و مسئولان مربوطه به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند و راهکارهای مختلف برای پیشرفت پروژه ها و پرداخت مطالبات پیمانکاران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

غلامرضا شریعتی در پایان این نشست در خصوص این پروژه ها گفت: این پروژه ها علاوه بر تاثیر در تجارت و صادرات کشور مسیر تردد زائران اربعین حسینی ست و زیرساخت های آن باید بهبود یابد چرا که به نوعی هم آثار مادی و هم ابعاد معنوی دارد.

استاندار خوزستان افزود: خدمت به ائمه هدی (ع) مایه افتخار برای ماست و توفیقی برای ما محسوب می‌شود و جلب رضایت و ایجاد رفاه برای زائران موجب رضایت خداوند است و نتیجه آن هم خیر و برکت برای ماست.

شریعتی تاکید کرد: راهسازی و راهداری اقدامات لازم را برای ساماندهی مسیرهای منتهی به مرز چذابه انجام دهند و بر اساس چهارچوب زمانی و برنامه ریزی مشخص پروژه ها را به سرانجام برسانند.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در سایر زیرساخت ها از جمله در خصوص پارکینگ ها نظم بهتری داده شود.

شریعتی تصریح کرد: همچنین وزارت نفت تعهد تامین هفت هزار تن قیر برای کمک به پیشبرد پروژه ها را داده است و علاوه بر این امر در زمینه برخی پروژه ها نیز این حمایت را تقبل نموده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیمانکاران پروژه ها فعال هستند و بر تسریع کارها تاکید داریم تا جاده های تردد زائران به طور کامل ساماندهی شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی اظهار داشت: خوشبختانه با بهبود زیرساخت ها در سه سال اخیر زمینه ایجاد رونق و اشتغال در منطقه در حال فراهم شدن است.

استاندار خوزستان یادآور شد: خدمات شایانی در منطقه در بخش های مختلف انجام شده با این حال باید ظرفیت های موجود بیش از گذشته به نتیجه های مثمرثمر برسد.

در ادامه رضا رضایی ، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، با اشاره به اهمیت اتمام پروژه های راهسازی مسیر تردد زوار اربعین اظهار داشت: با وجود تنگناهای مالی و شرایط سخت آب و هوایی خوشبختانه پروژه های راهسازی مسیر تردد زوار اربعین فعال هستند.

وی افزود: از تمام ظرفیت های خود برای تکمیل پروژه های راهسازی این محور برای سهولت تردد زوار اربعین حسینی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: امیدواریم تا پیش از آغاز ایام اربعین و تردد زوار بخش عمده ای از این پروژه ها تکمیل شده و به بهره برداری برسند.