شناسهٔ خبر: 69619 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۲۶ نقطه پرحادثه جاده‌اي در استان كرمان

سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از شناسایی ۱۲۵ نقطه پرتصادف در استان کرمان خبر داد و گفت: ۲۶ نقطه پرتصادف رفع نقص شده، هشت نقطه دیربازده در دست اقدام، ۲۲ نقطه زودبازده آشکارسازی شده و ۷۲ نقطه باید رفع نقص شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان, سيد علي حاج سيد عليخاني در جلسه ستاد راهبری برنامه جامع کاهش تصادفات استان كه با حضور استانداركرمان، معاون عمراني، روساي پليس راه و راهنمايي و رانندگي، فرمانداران ۸ شهرستان و...برگزار شد با بيان مطلب فوق گفت: تا سال ۹۶ در مجموع ۲۳ دوربین کنترل سرعت در سطح جاده‌های شمال استان نصب شده بود و از این حیث آخرین استان در سطح کشور قرار داشتیم، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در کمیسیون ترافیک و ایمنی راه‌ها، سال گذشته ۹۴ دستگاه دوربین در جاده‌های استان نصب شد و تا پایان سال به مجموع ۱۷۲ دوربین خواهیم رسید.

وجود نزدیک به ۴۰۰۰کیلومتر راه شریانی در استان

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان ادامه داد: تا سال گذشته تعدادي از جاده‌های اصلی و بزرگراه ما جزو مسیرهای شریانی محسوب نمی‌شدند و تنها ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی برای استان کرمان ثبت شده بود، اما با پيگيري صورت گرفته اکنون ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه شریانی داریم که به معنی افزایش سهم اعتبارات است.

سیدعلیخانی به بهره‌برداری از هفت مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان کرمان طی سال گذشته اشاره داشت و گفت: عوامل جاده‌ای تنها ۱۵ درصد از علت تصادفات برون‌شهری را شامل می‌شوند و باید روی علل انسانی، استانداردسازی خودروها، اصلاح قوانین و آموزش افراد کار کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به رشد ۱۳ درصدی تردد در جاده‌های استان در مقایسه سال‌های ۹۶ و ۹۷ خبر اشاره کرد و گفت: عدم توجه به جلو با ۵۰ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۳ درصد به عنوان بیشترین علل وقوع تصادفات محسوب می‌شوند.

اصلاح ۷۲ نقطه با ۸۳ میلیارد تومان

وی از شناسایی ۱۲۵ نقطه پرتصادف در استان کرمان خبر داد و گفت: ۲۶ نقطه پرتصادف در سال ۹۶ رفع نقص شده، هشت نقطه دیربازده در دست اقدام است و ۲۲ نقطه زودبازده آشکارسازی شده و ۷۲ نقطه با اعتبار ۸۳ میلیارد تومان باید رفع نقص شود.

سیدعلیخانی درباره آخرین وضعیت تصادفات رخ داده در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمان در امسال گفت: محورهای «کرمان-ماهان- بم»، «رفسنجان - شهربابک» و «باغین- سیرجان»، در دو ماهه اول امسال بیشترین تردد را داشته‌اند ضمن آنکه محورهای «کرمان - ماهان - بم»،  «باغین - سیرجان» و «هفت باغ علوی» جزء  محورهاي  پرتصادف شمال استان کرمان در این مدت بوده اند.

سیدعلیخانی در خصوص تحليل تصادفات فوتي در دو ماهه ي اول امسال و مقايسه با مدت مشابه سال گذشته اعلام داشت:  كه در تعداد فوت شدگان با كاهش ۴ درصدي مواجه هستيم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع افغانی کش ها اشاره و اظهار کرد: در سال ۹۷ آمار فوتی های ناشی از تصادفات خودروهای حامل اتباع بیگانه و سوخت قاچاق در محورهای مواصلاتی استان ۴۹ نفر و تعداد مجروحان با ۴۶ فقره تصادف ۱۳۷ مورد بوده به طوری که به ازای هر تصادف جرحی ۶.۹ نفر مجروح و به ازای هر تصادف فوتی، ۱.۹ نفر فوتی را شاهد بودیم.