شناسهٔ خبر: 69626 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های مازندران خبر داد

فرودگاه رامسر؛ به دنبال رفع موانع پروازی و افزايش ظرفيت خدمت‎رسانی

سعدالله وطن خواه مديرکل فرودگاه‎های مازندران با اشاره مشکلات پروازی که مانع استفاده از ظرفيت‎های اين فرودگاه هستند، گفت: به دنبال رفع موانع پروازی و افزايش ظرفيت خدمت‎رسانی به مردم منطقه هستيم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سعداله وطنخواه گفت: اکنون فرودگاه رامسر دارای دو باند دارد. باند قدیم آن ۱۵۰۰ متر طول دارد که فعلا برای نشست و برخاست هواپیماهایی همچون ATR مناسب است اما در کنار این یک باند بتنی جدید نیز با طول ۲۳۰۰ متر ساخته شده است که به دلیل وجود موانع پروازی در اطراف آن تنهای قابلیت استفاده ایمن از ۱۱۰۰ متر آن وجود دارد و در عمل نمی‎توانیم از ظرفیت آن بهره‎برداری کنیم.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی در ستاد شرکت فرودگاه‎ها و همچنین در سطح استان مازندران در مورد رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر گفت: طرح جامع در حال مطالعه است و فصل سوم آن به اتمام رسیده به پیمانکار سپرده شده است که تا چند ماه آینده ابلاغ و برای اجرا آماده می‎شود. در این طرح هم مسائل مربوط به رفع موانع دیده خواهد شد.

وطنخواه با بیان اینکه اکنون به طور میانگین روزانه دو پرواز به و از مقصد تهران در رامسر انجام می شود، گفت: این پروازها توسط ایران ایر و آسمان انجام می شود و درخواست‎هایی هم برای برقراری پروازهای بیشتر در این فرودگاه وجود دارد که به دلیل موانع پروازی و عدم امکان استفاده از تمام طول باند جدید، امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگتر را نداریم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در فرودگاه ایمنی است و برای آن به طور بین‎المللی دستورالعمل‎هایی وجود دارد، گفت: باید همزمان هم به توسعه شهر و هم به رعایت ضوابط ایمنی در فرودگاه بیندیشیم تا بتوانیم از ظرفیت‎های فرودگاه برای کمک به توسعه شهر بیشترین استفاده را بکنیم.