شناسهٔ خبر: 69638 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر هیات دولت به خراسان شمالی صورت گرفت؛

قدردانی نماینده شیروان از تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی برای آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن شیروان-بجنورد

عبدالرضا عزیزی عزیزی در بخشی از بازدید وزیر راه و شهرسازی از کارگاه ساخت راه آهن شیروان-بجنورد از تلاش‌های اسلامی و مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز عملیات اجرایی این خط ریلی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن خراسان شمالی(قطعه دوم شیروان-بجنورد) با اشاره به تلاش و  پیگیری فراوان جمعی از نمایندگان دوره گذشته مجلس شورای اسلامی برای راه‌اندازی راه‌آهن مشهد-شیروان-بجنورد- گرگان، گفت: پس از پیگیری‌های زیاد به این نتیجه رسیدیم که شاید از مسیر مشهد به گرگان نتوانیم اقدام کنیم و بنابراین به سراغ گزینه‌های دیگر رفتیم.

وی افزود: بر این اساس مسیر شیروان-بجنورد را از مسیر مشهد-گرگان جدا کردیم تا در مسیر راه‌آهن جووین-اسفراین-بجنورد قرار گیریم. دولت و مجلس نیز این طرح را تصویب کردند اما هنگام اجرا گفته شد که طرح ماده ۲۳ یا همان توجیه فنی-اقتصادی و زیست محیطی ندارد.

نماینده مردم شیروان با قدردانی از تلاش‌های فراوان وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل این خط ریلی گفت: با تلاش و همکاری وزارت راه و شهرسازی مناقصه این خط ریلی در اولین روزهای سال جاری انجام و آستان قدس رضوی برنده مناقصه برای اجرای این پروژه شد.

وی افزود: آستان قدس رضوی نیز با همکاری لازم را در این طرح انجام داد و مسوولان گفتند که برای شروع عملیات مسیر ریلی ۳۰ کیلومتری شیروان به بجنورد پول نمی‌خواهند به شرط آنکه بعدا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این مراسم در خصوص نام‌گذاری مسیر یاد شده نیز نکاتی را یادآور شد و گفت: نام درست این پروژه راه آهن "بجنورد-شیروان" است که قطعه اول یا همان مسیر بجنورد به شیروان ۲۰ کیلومتر و قطعه دوم یعنی شیروان به بجنورد ۳۰ کیلومتر است و به دلیل پیگیری‌های حوزه شیروان، دولت ابتدا قطعه دوم را احداث می‌کند و به دنبال آن ساخت قطعه اول آغاز خواهد شد.