شناسهٔ خبر: 69649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ طرح و پروژه زیربنایی در استان خراسان شمالی با دستور رئیس جمهوری

رئیس جمهور رئیس جمهور در جریان سفر به استان خراسان شمالی دستور افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ طرح و پروژه زیربنایی و صنعتی و اقتصادی را در سطح استان صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن روحانی، رئیس جمهوری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی به صورت ویدئو کنفرانس ۲۹ طرح و پروژه را افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه را در سطح استان خراسان شمالی صادر کرد.

در این مراسم وزرا و معاونان رئیس جمهور از محل پروژه‌ها گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های آماده افتتاح و طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، ارائه کردند.

برای افتتاح و آغاز عملیاتی این پروژه‌ها دو هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان و ۵۹۴ میلیون یورو اعتبار ارزی اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود از طریق این طرح‌ها و پروژه‌ها برای بیش از ۱۳ هزار و ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

افتتاح دو پروژه مهم در بخش راه‌آهن و بزرگراه استان خراسان شمالی، افتتاح ۷۰ کیلومتر از بزرگراه بجنورد جنگل گلستان، افتتاح ۴ طرح بازآفرینی شهری از طرح‌ها و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی و جزو ۴۰ پروژه‌ای بود که رئیس جمهوری آن ها را افتتاح کرد.