شناسهٔ خبر: 69664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصب باسکول‌های محورکش در پاسگاه‌های پلیس راه استان زنجان

زیرساخت باسکول رئیس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان از نصب ۱۰ باسکول محورکش درمحل پاسگاه های پلیس راه استان زنجان تا پایان امسال خبرداد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان, امیرشفیعی با اعلام این خبراظهار داشت: درحال حاضر ۶ باسکول درمحورهای استان زنجان درحال فعالیت است و به زودی ۴ دستگاه باسکول استاتیک ودینامیک دیگرنیزتوسط اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان درمحل پاسگاه های پلیس راه استان  نصب خواهد شد .

شفیعی با اشاره به اینکه باسکول های موجود از نوع محورکش استاتیک و دینامیک و حین حرکت و یا ازنوع سیار میباشد،  گفت : نصب این باسکول ها به منظور مدیریت توزین درمحورهای استان و به جهت جلوگیری از خسارت وارده به رویه راه ناشی از حمل باراضافی صورت گرفته است و ظرفیت توزین باسکول ها برای هر محور تا ۶۰تن است.

وی تصریح کرد: این باسکول ها قابلیت توزین تک تک محورهای کامیون وکمرشکن و بوژی به صورت دینامیک واستاتیکی را داشته و پس از توزین آخرین محور، وزن کل توسط نمایشگر بیرونی به راننده و پلیس اعلام می شود,همچنین هر سامانه ازآنها با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال نصب و به بهره برداری می رسند .