شناسهٔ خبر: 69697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعداد تصادفات و تلفات دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها به صفر رسید

خط کشی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: طی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه های استان از سوی این اداره کل تعداد تصادفات و تلفات دانش آموزان در محدوده این مدارس به صفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها و ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ همچون سال های گذشته به اجرا در آمد.

وي با بیان اینکه این طرح در دو بخش ایمن سازی فیزیکی و آموزشی اجرا می شود، گفت: طرح ایمن سازی فیزیکی و آموزشی با اعتباری بالغ بر بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در ۲۳ مدرسه حاشیه راه ها در محورهای اهواز، رامهرمز، سوسنگرد، باغملک و ایذه اجرایی شد.

بهرامی نیا در بخش ایمن سازی فیزیکی با نصب تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی، خط کشی عابر پیاده، نصب شیارهای لرزانده، گل میخ و نصب چراغ های چشمک زن، ایجاد نقوش مدرسه و احتیاط بر روی سطح جاده به منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان کرد: طرح آموزش ایمنی دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها نیز با توزیع اقلام آموزشی و کمک آموزشی،  و ارائه مطالبی در خصوص نحوه عبور و مرور از عرض جاده، گذربان مدرسه و آشنایی با انواع علائم راهنمایی و رانندگی به اجرا در آمد.

وی بیان کرد: با تمهیدات صورت گرفته در بخش ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها طی سال های گذشته شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات در بخش دانش آموزان درمدارس حاشیه راه های استان بودیم به نحوی که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مجموع تعداد تصادفات و تلفات دانش آموزان در مسیر خانه به مدرسه و بالعکس به صفر رسید. ایشان در پایان عنوان کرد این طرح ها در ابتدای سال تحصیلی جاری نیز در تعدادی از مدارس حاشیه راه استان به اجرا در خواهد آمد.