شناسهٔ خبر: 69712 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابلاغ کرد:

محرومیت ناوگان مسافربری جاده‌ای دارای سامانه سپهتن معیوب از دریافت خدمات

حسن نیا ​بر اساس بخشنامه معاون وزیر راه و شهرسازی به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر كشور، از ارایه هرگونه خدمات به ناوگان دارای سامانه سپهتن معیوب خودداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان، در بخشنامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابلاغ کرد  از ارایه هرگونه خدمات به ناوگان دارای سامانه سپهتن معیوب خودداری می‌شود.

وی در این خصوص اظهار داشت: باتوجه به گزارشات واصله درخصوص غیرفعال بودن یا عدم كاركرد صحیح برخی از سامانه سپهتن ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جاده‌ای، مطابق ماده 6 آیین‌نا مه اجرایی تبصره (1) ماده 31 و 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شركت یا مؤسسه برون شهری مكلف است از دادن مسافر و صدور صورت وضعیت به وسیله‌نقلیه فاقد تجهیزات دستگاه سنجش سرعت و زمان بدون نقص فنی (سامانه سپهتن) خودداری نماید.

وی افزوددر صورت احراز فقدان كاركرد یا نقص فنی و عدم كاركرد صحیح سامانه سپهتن در وسیله‌نقلیه مسافربری، مستند به الزام قانونی یادشده، تا زمان رفع نقص فنی سامانه، از ارایه خدمات صدور صورت وضعیت و بلیت مسافری به ناوگان موصوف خودداری می شود و مشخصات وسیله‌ نقلیه مذكور جهت اقدام قانونی درخصوص كارت سوخت آن نیز به شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منعكس می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌‌ای خاطرنشان كرد: در صورت احراز دخالت راننده در دستكاری سامانه سپهتن یا صدور صورت وضعیت جهت ناوگان دارای نقص فنی، پرونده تخلف راننده یا شركت حمل‌و‌نقل متخلف به صورت خارج از نوبت در كمیسیون مربوطه، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.