شناسهٔ خبر: 69771 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار سیستان بلوچستان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر شهید بهشتی چابهار / تسریع در امور تجاری و بازرگانی و بررسی پیشرفت پروژه های سرمایه‌گذاری بندر چابهار

بندر چابهار با حضور معاونان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، "راهکارهای تسریع در امور تجاری و بازرگانی بندر چابهار" و "افزایش ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی" مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تدارک دو روز برنامه کاری فشرده و بازدید میدانی از بندر اقیانوسی چابهار، علاوه بر  بررسی پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این بندر، وضعیت زیرساخت‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات و ساختمان‌های عملیاتی طرح توسعه بندر شهید بهشتی  مورد بازدید قرار می گیرد.

براساس این گزارش، در این برنامه کاری و بازدید دو روزه احمد علی موهبتی؛ استاندار سیستان بلوچستان، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛ یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران حضور دارند، از فرآیند جمع‌آوری اسکله‌های نصب سریع در بندر شهید بهشتی، انبارهای سرپوشیده و محوطه‌های دپوی کالا و همچنین از پروژه شبکه معابر و تاسیسات زیربنایی اراضی پشتیبانی و دایک حفاظت ساحلی چنوب شرقی بندر شهید بهشتی بازدید می‌کنند.

گفتنی است که افتتاح تنها رصد خانه تخصصی استان سیستان و بلوچستان در کوی بندر، برگزاری چهارمین جلسه شورای اداری بندر چابهار با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و نشست واحد دریایی با حضور جلیل اسلامی؛ معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر برنامه های سفر به چابهار  است.

  به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور در کریدور بین المللی شرق - غرب در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادر جنوبی کشورهای خلیج فارس ایفای نقش می کند و با افتتاح طرح توسعه فاز اول، این بندر هم اکنون در منطقه به کانون های داد و ستد و تجارت بین المللی تبدیل شده است. 

بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت استراتژیک برخوردار است و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از مهم ترین ظرفیت های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه است.

چابهار به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، با اتصال به شبکه ریلی کشور جایگاه ویژه ای در ترانزیت کالا خواهد داشت.