شناسهٔ خبر: 69810 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان و بلوچستان:

موانع تأمین لجستیک در بندر چابهار را برطرف می‌کنیم/ رقابت پذیری و کاهش هزینه ها؛ پیش نیاز تأمین بار و افزایش ترافیک بندری است

جلسه احمد علی موهبتی گفت: توسعه بندر چابهار باید شتاب بیشتری بگیرد و موانع به سرعت از میان برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در  نشست تسریع امور تجاری و ترافیک بار در بندر چابهار، افزود: رقابت پذیری و کاهش هزینه ها از الزامات اساسی رونق کالا در چابهار است.

وی با بیان اینکه " تامین بار منوط و مشروط به کاهش هزینه ها است، تاکید کرد: تامین بار باید به سمتی برود که " دو سر " باشد ؛ چراکه تامین بار یک سر، اقتصادی نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان بار نیاز می آورد و سرمایه گذار را ترغیب می کند ، تصریح کرد: توسعه بندر باید شتاب بیشتری بگیرد و موانع به سرعت از میان برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه سرعت دهی به ترافیک بار و کالا در بندر شهید بهشتی به انسجام محلی، منطقه ای و ملی نیاز دارد ، گفت: ما در استان مصصم هستیم موانع را برطرف کنیم و با کوتاه کردن فرآیندها، به امر تامین لجستیک سرعت بهتر و بیشتری دهیم.

وی با بیان اینکه باید سهم بندر چابهار از ورود کالا های اساسی بیشتر شود، خاطر نشان کرد: درجنگ اقتصادی و تهدید استکبار، باید از تمام ظرفیت های موجود برای بی اثر کردن این تهدیدات و ناکارآمد ساختن آن استفاده کنیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، موهبتی اذعان داشت: امروز باید از سر تعقل و آینده پژوهی برای چابهار و سرعت دهی به امر تجارت  و ترافیک کالا در این بندر، کارها را به سرانجام برسانیم.