شناسهٔ خبر: 69815 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از پروژه های در دست اجرای راه وشهرسازی گیلان

خادمی در جمع مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در سفری به گیلان و در راس هیاتی از آزاد راه تهران – شمال تقاطع غیر همسطح کلاچای ، محور کلاچای- رحیم آباد و چهار خطه محورشلمان - املش بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان, خیراله خادمی در جریان بازدید از این پروژه ها خاطر نشان کرد: ساخت بیش از ۱۳۰۰کیلومتر راه و۳۴۱۰ کیلومتر مسیر ریلی درکشور در دست اجراست وبخشی از آن نیز در استان گیلان واقع است که برای اتمام همه این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۳۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خادمی با بیان اینکه نمی توان همه پروژه های راهسازی کشور را بطورهمزمان به اتمام رساند تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ،جمعیت ،الویت وپروژه های نیمه تمام استانها، اعتبار برای هر استان در نظر گرفته می شود که به ازای هر سال حدود۶تا۷هزار میلیارد تومان می توان به پروژه های راهسازی اختصاص داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از محور شلمان - املش گفت:این محور به طول کلی ۷ کیلومتر است که۴.۱ کیلومتر ان به اتمام رسیده و۲.۹ کیلومتر در دست اجراست ومبلغ قرارداد آن بالغ بر۸ میلیاردو ۹۰۰ میلیون ریال می باشد و۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

وی هم چنین در بازدید از تقاطع غیر همسطح کمربندی کلاچای گفت: این تقاطع دارای ۱۵ دهانه پل ۲۵ متری و۲دهانه پل ۲۸ متری با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال اجراست که برای اتمام آن بالغ بر۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد که امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اتفاق هیات همراه پس از بازدید از پروژهای مذکور، بازدید از کنار گذر لنگرود (تقاطع لنگرود) وبازدید از راه آهن رشت- انزلی  را در برنامه کاری خود دارد.