شناسهٔ خبر: 69834 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی عنوان شد:

پیشرفت ۳۲ درصدی آزادراه تبریز- سهند/ شهر جدید سهند امسال ۳۰ درصد رشد جمعیتی خواهد داشت

شورای راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در جلسه شورای راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی آزادراه تبریز-سهند از رشد ۳۰ درصدی جمعیت این شهر جدید تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست شورای راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه، ۲۶ تیرماه به ریاست مهندس  حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برگزار شد.

عباس مصطفوی، مدیر عامل شهر جدید سهند در این نشست که با حضور مسئولان ۱۱ دستگاه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان برگزار شد، پروژه آزادراه تهران-سهند را بزرگترین پروژه این شهر جدید خواند و از پیشرفت فیزیکی۳۲ درصدی و پیشرفت ریالی ۳۷ درصدی این پروژه خبر داد.
وی با اشاره به اینکه طول این پروژه ۱۵ کیلومتر است، گفت: ۴۰ درصد اعتبارات آزادراه تبریز-سهند از محل اعتبارات شرکت عمران شهر جدید سهند تامین می‌شود و ۶۰ درصد باقی‌مانده سهم سرمایه‌گذار است.

شهر سهند امسال بیش از ۳۰ درصد رشد جمعیت خواد داشت/ ساخت چهار مدرسه تا پایان شهریورماه

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، جمعیت دانش‌آموزی این شهر جدید را ۱۷ هزار نفر اعلام و با اشاره به اینکه این عدد به طور مرتب در حال افزایش است، عنوان کرد: طبق مصوبه شورای مسکن متعهد به تکمیل و تحویل سه مدرسه شده‌ایم. تلاش می‌کنیم این تعهد را به چهار مدرسه افزایش و تا پایان شهریورماه تحویل دهیم. زیرا بزرگترین رشد جمعیتی شهر سهند امسال اتفاق می‌افتد و بیش از ۳۰ درصد رشد جمعیت خواهیم داشت.

ساخت سه هزار و ۲۰۰ واحد از ۱۶ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در سهند وارد فاز عملیاتی شده است

مصطفوی در بخش دیگری از گزارش خود به اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر جدید سهند پرداخت و تصریح کرد: مطابق با برنامه این طرح ملی، متعهد به ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی شده‌ایم که ساخت سه هزار و ۲۰۰ واحد از این تعداد وارد فاز عملیاتی شده است و تلاش می‌کنیم تا پایان شهریورماه عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ پرونده تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج داشته‌ایم، گفت: اگر این پرونده‌ها در کمیسیون تصویب شود بسیار راهگشا خواهد بود.

زیربنای پروژه تفریحی-توریستی هشت بهشت افزایش می‌یابد

پروژه تفریحی-توریستی هشت بهشت طرح دیگری بود که مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند به آن اشاره و تصریح کرد: این پروژه ۸۰ هکتاری پیش از این متروکه بود که اکنون به مکانی تفریحی-توریستی سهند تبدیل شده است و با پیشنهاد اداره کل راه و شهرسازی در حال پیگیری برای تبدیل مساحت این پروژه به ۴۰۰ هکتار هستیم. هم‌اکنون نیز با کمک همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان سند ۶۳ هکتار این پروژه را گرفته‌ایم و امیدواریم سند ۱۳۴ هکتار دیگر این پروژه را که دستور وزیر راه و شهرسازی است با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان بگیریم که بخشی از آن نیز در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به کار گرفته خواهد شد.

به دنبال تصویب نهایی فاز پنجم سهند هستیم

وی با بیان اینکه به دنبال تصویب نهایی ۴۰۴ هکتار فاز پنجم شهر جدید سهند هستیم، گفت: این فاز به عنوان پایلوت طراحی نوین شهری کشور انتخاب شده است و امیدواریم این پروژه را نیز با کمک شرکت عمران شهرهای جدید و اداره کل راه و شهرسازی نهایی کنیم.

هفته فرهنگی شهر جدید سهند در روزهای ۱۲ تا ۱۴ مردادماه برگزار می‌شود/ مجسمه شهید باکری ساخته و در سهند نصب می‌شود

مصطفوی افزود: در بحث نشاط اجتماعی شهر جدید سهند نیز اقدامات خوبی را آغاز کرده‌ایم که از جمله اقدامات صورت گرفته می‌توان به برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته فرهنگی شهر جدید سهند در روزهای ۱۲ تا ۱۴ مردادماه اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند افزود: طراحی سه المان به عنوان نشانه‌های شهری را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که یکی از آنها المان نوری سالای و خانچوان است و با توجه به محاسبات همکاران این المان از شهر تبریز نیز قابل مشاهده است. المان دیگر طراحی مجسمه شهید مهدی باکری است که شرایط شهادت این شهید بزرگوار را در شهر سهند پیاده خواهیم کرد.

مدیران استانی برگزاری جلسات شورای راه و شهرسازی را جدی بگیرند/ اشتراک برنامه‌ها و چالش‌های به هم‌افزایی و پیشبرد بهتر فعالیت‌ها منجر می‌شود

مهندس طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه مدت زیادی از تلفیق دو وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی نمی‌گذرد، هماهنگی فعالیت‌ها میان این دو بخش را از چالش‌های صف و ستاد وزارتخانه خواند و گفت: وزیر راه و شهرسازی تاکید ویژه‌ای بر برگزاری منظم جلسات شورای راه و شهرسازی استان‌ها دارد و برای پایدار شدن این جریان در ستاد وزارتخانه  تقسیم کار صورت گرفته و انتظار این است که مدیران دستگاه‌های استانی راه و شهرسازی نیز این جلسات را جدی بگیرند.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه طرح چالش‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های مختلف در این جلسات منجر به دستور کارهای مختلفی می‌شود، افزود: یکی از دلایلی که مجموعه دستگاه‌های راه و شهرسازی چندان به یکدیگر متصل نشده‌اند جدا کار کردن هر کدام از آن‌ها و کمتر قرار گرفتن در جریان فعالیت‌های یکدیگر است. در حالی که اگر مسائل و مشکلاتمان را به صورت مرتب با یکدیگر در میان بگذاریم قطعاً اقدامات مشترکی را شاهد خواهیم بود.
وی نتیجه اشتراک برنامه‌ها و چالش‌های دستگاه‌های مختلف راه و شهرسازی را هم‌افزایی و پیشبرد بهتر فعالیت‌ها در مجموعه وزارت راه و شهرسازی خواند و ابراز امیدواری کرد، برگزاری این جلسات تداوم داشته باشد.
طاهرخانی یکی از دستورکارهای این جلسات را پیگیری مصوبات و دستورات استانی وزیر راه و شهرسازی برشمرد و تصریح کرد: مجموعه مباحث مطرح شده در جلسات شورای راه و شهرسازی استان برای اتخاذ تدابیر لازم به شخص وزیر و مسئولان دستگاه‌های مربوطه منعکس خواهد شد تا کارها به نحو مناسب‌تری پیش رود.