شناسهٔ خبر: 69897 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های کرمان خبر داد:

آغاز پروازهای حج در فرودگاه کرمان/ انتقال بیش از ۳۵۰۰ زائر در مدت شش روز

قاسم زاده مدیرکل فرودگاه های استان کرمان از آغاز پروازهای حج تمتع در فرودگاه کرمان خبر داد و گفت: در مدت شش روز ۳۵۴۷ زائر با ۱۵ پرواز جابه‌جا خواهند شد.

علی قاسم زاده، مدیرکل فرودگاه های استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آغاز پروازهای حج تمتع در فرودگاه کرمان گفت: این پروازها تا سوم مرداد ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت ۳۵۴۷ زائر در قالب ۲۵ کاروان با ۱۵ پرواز عازم مدینه منوره خواهند شد.

قاسم زاده با اشاره به آماده سازی فرودگاه آیت الله هاشمی رفستجانی کرمان برای انجام پروازهای حج تمتع افزود: فرودگاه کرمان از جمله فرودگاه هایی است که تمام امکانات ناوبری، کمک ناوبری و ارتباطی را به صورت به روز داراست و این تجهیزات مورد بازرسی و وارسی های مستمر قرار دارند. اما از آنجا که پروازهای حج، پروازهای ویژه ای هستند و در بازه زمانی کوتاه به صورت فشرده انجام می شوند، این تجهیزات برای ایمنی بیشتر مورد بازرسی مجدد قرار گرفتند.

وی به برگزاری ۶ جلسه هماهنگی اعزام زائرانبا حضور ارگان ها و دستگاه های ذیربط اشاره کرد و گفت: قبل از انجام پرواز همه تجهیزات اعم از دستگاه های کمک بازرسی، کمک ناوبری، سیستم روشنایی باند، دستگاه های ارتباطی و تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی وارسی ویژه و خاص شدند.

فاسم زاده ادامه داد: در این بازرسی ها ایرادات یافت شده مرتفع شدند تا در انجام پروازهای حج خللی وارد نشود، البته این جزو دستورالعمل تمام فرودگاه‌ها است.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده برای زائران نیز گفت: تدابیر و امکانات خاص برای انجام پروازها اندیشیده شده است. از آنجا که پروازها در مقطع زمانی کوتاه و فشرده انجام می شوند، با توجه به سن بالای زائرین و این واقعیت که بخشی از زائران برای اولین بار سوار هواپیما می شوند، تسهیلات خاصی پیش بینی شده تا کمک حال زوار باشد و  سفر با خاطر جمعی و آسودگی خاطر انجام شود. 

گفتنی است نخستین پرواز حج تمتع در فرودگاه آیت الله هاشمی رفستجانی کرمان ساعت ۷:۰۱ صبح با شماره پرواز IR۱۵۲۸ انجام شد. هواپیمای ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با رجیستر EP-IBB انجام این پرواز را بر عهده داشت.