شناسهٔ خبر: 69900 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

۲۲۰۰ پروانه‌ ساختمانی در بافت فرسوده اردبیل صادر شده است

محبوب حیدری حیدری با بیان اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی اعطای تسهیلات ساخت برای ساخت سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده استان اردبیل است از صدور دو هزار و ۲۰۰ پروانه ساخت ظرف دو سال اخیر در بافت فرسوده استان خبر داد.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث مسکن مشارکتی، پرونده استان در اسفندماه ۹۷ بسته شد، گفت: ما به صورت مکتوب به سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کردیم که برای ساخت ۶۰۰ واحد مسکن مشارکتی آمادگی داریم که از این تعداد ۲۰۰ واحد در قالب مسکن امید و مربوط به بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌ها است.

وی ابراز امیدواری کرد، سازمان ملی زمین و مسکن هر چه سریعتر مجوز این واحدها را صادر و فراخوان ساخت را اعلام کند تا ضمن تعیین تکلیف سریع واحدها، سیاست وزارتخانه در تولید مسکن در استان اردبیل تداوم یابد.

حیدری در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن عنوان کرد: آنچه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان بوده یعنی نقشه و مشخصات پروژه و همکاری با شهرداری برای اخذ پروانه ساخت انجام شده است و تنها منتظر اعلام سازمان ملی زمین و مسکن و فراخوان ساخت واحدها از سوی این سازمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی اعطای تسهیلات ساخت برای سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در بافت ناکارمد شهری استان است، تصریح کرد: سال گذشته در حدود هزار و ۳۰۰ نفر و امسال نیز حدود ۷۰۰ نفر از اخذ تسهیلات بازآفرینی شهری استقبال کرده‌اند و مجموع پروانه‌های صادره شده در این بخش ظرف سال گذشته و امسال دو هزار و ۲۰۰ عدد است.