شناسهٔ خبر: 69932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهر سازی کردستان:

۴۱ پروژه راهسازی برای بهبود راه‌های روستایی کردستان در سطح شهرهای استان فعال است

راه روستایی مدیرکل راه و شهر سازی کردستان با اشاره به ادامه نهضت آسفالت راه‌های روستایی از اجرای ۴۱ پروژه فعال در سطح شهرهای استان برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان ، محمد صدیق ثابتی اظهار کرد : استان کردستان به لحاظ برخورداری از راه روستایی آسفالته متأسفانه از شاخص های مناسبی برخوردار نبوده و نسبت به میانگین کشوری از رتبه پایینی برخور است.

ثابتی خاطر نشان کرد: برای جبران این عقب ماندگی در دو سه سال اخیر تلاشهای مضاعفی انجام شده که امسال نیز به عنوان یک اولویت و در ادامه تلاشهای گذشته هدف گذاری شده که نهضت بهسازی و آسفالت راههای روستایی ادامه پیدا کند .

وی افزود: درهمین راستا در سطح شهرهای استان ۴۱ پروژه احداث و بهسازی به طول ۱۵۰ کیلومتر در دستورکار قرار گرفته که عملیات اجرایی آنها  به صورت فعال  درحال انجا م است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: مشکل اعتباری از اهم مشکلات پیش روی پروژه های راهسازی می باشد که با تعاملاتی که در استان و هم چنین در سطح ملی انجام شده امید داریم در خصوص تأمین منابع مالی مورد نیاز طرحهای راهسازی استان را بطور ویژه مدنظر قرار دهند.

به گفته وی ، درصد پیشرفت پروژه ها از ۵ الی ۹۰ درصد متفاوت بوده که تاکنون برای اجرای آنها بالغ بر ۱۸۵ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام و بهره برداری از ۴۱ پروژه احداث راه روستایی کردستان نیازمند ۸۰۵ میلیارد ریال اعتبار است.