شناسهٔ خبر: 6994 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندي در جريان بازديد از شهرستان قدس خبر داد:

افتتاح سكوي مسافرگيري راه‌آهن شهرستان قدس تا يك‌ماه آينده/ ساماندهي حمل و نقل جاده‌اي شهرستان قدس

عباس آخوندی وزير راه و شهرسازي از افتتاح سكوي راه آهن شهرستان قدس تا يك ماه آينده خبر داد و گفت: يكي ديگر از برنامه‌هاي ما ساماندهي حمل و نقل جاده‌اي اين منطقه است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، عباس آخوندي امروز (پنج‌شنبه ۱۷ ارديبهشت) از ايستگاه راه آهن شهرستان قدس و همچنين تقاطع غيرهمسطح ورودي اين شهرستان بازديد كرد.

وزير راه و شهرسازي پس از بازديد از ۲ پروژه مذكور در جمع خبرنگاران گفت: در پيرامون شهر تهران با پديده‌اي مواجهه هستيم كه تمركز جمعيتي بسيار زيادي دارد. اين در حالي است كه ظرفيت‌های حمل و نقلي موجود تقريبا اشباع شده‌اند؛ به همين دليل بايد يك بازنگري جدي در توسعه حمل و نقل و ارتباط حومه شهرها با كلانشهر تهران داشته باشيم.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه رويكرد وزارتخانه مبتني بر توسعه حمل و نقل ريلي است تا بتوانيم سيستم حمل و نقل حومه‌اي كلانشهر تهران را گسترش دهيم گفت: نخستين برنامه ما بررسي خطوط موجود راه آهن بود كه خوشبختانه يكي از خطوط راه آهن از شهرستان قدس عبور مي‌كرد؛ اما به دليل نبود سكو امكان توقف قطار در اين منطقه وجود ندارد كه با برنامه‌ريزي انجام شده در ايستگاه راه آهن شهرستان قدس سكوي مسافرگيري ايجاد شده است. اميدواريم اين سكو طي يك ماه آينده عملياتي شود تا قطارهايي كه از شهرستان قدس عبور مي‌كنند بتوانند در اينجا مسافرگيري كنند.

آخوندي ادامه داد: روزانه افراد زيادي بين شهرستان قدس و كلانشهر تهران تردد مي‌كنند كه با عملياتي شدن سكوي ايستگاه راه‌آهن شهرستان قدس مي‌توانيم بخش عمده‌اي از ترافيك را از جاده به ريل منتقل كنيم. البته در حال حاضر اين راه آهن دو خطه است كه به منظور توسعه خطوط ريلي در آينده اين راه آهن ۶ خطه مي‌شود تا حمل و نقل ريلي در اين كريدور تسهيل شود.

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه نخستين و كليدي‌ترين سياست ما توسعه خطوط ريلي حومه است اين موضوع را در همه شهرهاي حومه كلانشهر تهران به طور مداوم تعقيب و پيگيري مي‌كنم تا علاوه بر شهرستان قدس شهرهاي اطراف تهران مانند كرج، قم و ساير شهرها به خطوط ريلي حومه‌اي متصل شوند.

آخوندي همچنين به ساماندهي حمل و نقل جاده‌اي شهرستان قدس اشاره كرد و افزود: يك پل ۳ طبقه در ورودي شهرستان قدس به سمت كرج و تهران قرار دارد كه عليرغم تنگناهاي اعتباري اين پروژه از سال گذشته آغاز شد و با حمايت اعتباري بيشتر اين پروژه را به سرانجام مي‌رسانيم؛ البته بخشي از محور چيتگر در اين پروژه عملياتي شده است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي وزير راه و شهرسازي از ۶ بانده كردن محور چيتگر به سمت شهرستان قدس خبر داد و گفت: بخش عمده‌اي از اين پروژه انجام شده است اما ۴ كيلومتر از آن در گلوگاه قرار دارد كه تلاش مي‌كنيم اين بخش نيز هرچه سريعتر نيز عملياتي شود.

وي ادامه داد: البته شهردار شهرستان قدس پيشنهادي مبني بر ايجاد آزادراه جديد ارايه داده كه نياز به مطالعه مهندسي دارد و اگر نتيجه اين مطالعه مثبت باشد اين پروژه نيز اجرا مي‌شود.  

بر اساس اين گزارش وزير راه و شهرسازي از بيمارستان 12 بهمن و همچنين مسجد در حال ساخت امام سجاد(ع) شهرستان قدس بازديد كرد. /

نظر شما