شناسهٔ خبر: 69948 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور:

مرکز ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها بر پیشگیری از بحران تمرکز دارد

سیاوش امیرمکری سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در مراسم افتتاح مرکز ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به اینکه پیشگیری از بحران مهم است گفت: بر همین اساس تصمیم گرفتیم مرکز ایمنی و اضطراری راه‌اندازی شود و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مراسم افتتاح مرکز ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌ها سیاوش امیرمکری معاون وزیر راه و شهرسازی با ذکر تاریخچه کوتاهی از این مرکز گفت: مکانی که امروز این مرکز در آن راه‌اندازی می‌شود زمانی محل کنترل فضای هوایی کشور بود، زمانی که سیستم‌های هدایت پروازی محدود بود. در سال ۱۳۸۰ مرکز جدید کنترل فضای هوای کشور در تهرانسر ایجاد شد و این ساختمان به سال اجتماعات تبدیل شد.

وی ادامه داد: مدیریت قبلی شرکت فرودگاه‌های کشور تصمیم به تغییر کاربری این مکان گرفت و تبدیل به مرکز مدیریت بحران شد. مکری با بیان اینکه همزمان با حضور وی در شرکت فرودگاه‌های کشور سیل فروردین کل کشور را تحت تأثیر قرار  داد گفت: به نظر می‌رسد لازم است مرکز عملیات ایمنی و اضطراری هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد. با وجود اینکه پیشگیری مهم است تصمیم گرفتیم این مرکز، مرکز ایمنی و اضطراری شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در توضیح عملکرد این مرکز گفت: این مرکز در زمان‌های عادی به عنوان مرکز پایش اطلاعات استفاده می‌شود و در زمان بحران محل تجمع اعضای ستاد بحران کشور خواهد بود.

مکری در پایان گفت: با امکاناتی که این مرکز دارد همه فرودگاه‌های کشور به هم متصل می‌شوند و در فاز نهایی می‌توانیم مدیریت بحران مناسبی را در زمان لازم داشته باشیم.