شناسهٔ خبر: 69952 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای تکمیل ۳۱ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده استان / ۱۸ هزار مسکن مهر استان فاقد متقاضی هستند

رضا رضایی مصاحبه رضا رضایی در خصوص تکمیل مسکن مهر استان خوزستان، با اعلام اینکه ۳۱ هزار واحد مسکونی مهر استان باقیمانده اند که ۱۸ هزار واحد آن فاقد متقاضی هستند، گفت: با مکانیزم‌هایی همچون خودمالکی و مشارکتی تلاش می‌کنیم تا واحدهای مسکونی مهر، هرچه سریعتر به اتمام برسند.

رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت مسکن مهر استان را تشریح کرد و گفت:  استان خوزستان جزو استان هایی است که بیشترین مسکن های مهری را دارد که بلاتکلیف مانده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: در حدود ۳۱ هزار واحد مسکونی مهر داریم که در قالب مسکن مهر و شهرهای جدید ساخته شده و عملیات اجرایی این واحدها هنوز به پایان نرسیده است.

به گفته رضایی، از ۳۱ هزار مسکن مهر باقیمانده استان خوزستان، ۸ هزار واحد فاقد متقاضی در کل استان، ۱۰ هزار واحد فاقد متقاضی در شیرین شهر و رامین و ۱۳ هزار واحد مسکونی مهر هستند که متقاضی دارند اما به مرحله بهره برداری نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ها و شیوه نامه هایی که وزارتخانه ابلاغ کرده است، تلاش می کنیم تا واحدهای باقیمانده مسکن مه را به سرانجام برسانیم.

رضایی اعلام کرد: واقعیت این است که برای اتمام مسکن مهر با مشکلات جدی روبه رو هستیم اما در تلاش هستیم تا خود را از وضعیت فعلی خارج کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان همچنین گفت: واهدهای مسکونی مهر بسیاری در استان هستند که فاقد متقاضی اند که مجموع آنها در استان ۱۸ هزار واحد است و عموما به دلیل مکانیابی نامناسب و فواصل زیادی که از مراکز شهرها دارند، با عدم استقبال مردم روبه رو هستند.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات مسکن مهر استان نیز مربوط به تعاونی‌ها هستند که برخی از تعاونی هایی که وظیفه احداث مسکن مهر را برعهده داشتند، مشکلات حقوقی دارند.

رضایی افزود: برخی از مسئولان تعاونی ها نیز متواری شده اند و اینها مسائل جدی هستند که واحدهای مسکونی مهر استان خوزستان با آن دست به گریبان هتسند.

وی تاکید کرد: با مکانیزم‌هایی همچون خودمالکی و مشارکتی تلاش می‌کنیم تا واحدهای مسکونی مهر، هرچه سریعتر به اتمام برسند.