شناسهٔ خبر: 69956 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

افتتاح مرکز عملیاتی ایمنی و اضطراری گامی مهم در جهت پیاده‌سازی سیاست‌های وزارتخانه است

 افتتاح مرکز عملیات ایمنی و اضطراری فرودگاه‌های کشور محمد اسلامی در مراسم افتتاح مرکز ایمنی و اضطراری شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: امروز افتتاح دو پروژه مهم رادار و مرکز ایمنی و اضطراری اقدامی راهبردی در جهت پیاده‌سازی سیاست‌های وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه توجه به ایمنی همواره مهم است و این توجه همیشه بوده است بیان کرد: برای رصد نیاز به سیستم یکپارچه بوده است که امروز به بهره‌برداری می‌رسد. امروز افتتاح دو پروژه مهم رادار و مرکز ایمنی و اضطراری اقدامی راهبردی در جهت پیاده‌سازی سیاست‌های وزارتخانه است که می‌توانیم از باند، حرکت هواپیماها را با رادار رصد کنیم.

وی ادامه داد: همچنین کنترل راداری و تصویری کمک می‌کند ایمنی در پرریسک‌ترین مناطق در مراقبت از پرواز به حداقل برسانیم.

اسلامی تکرار کرد: پیام این اقدام این است که کشور در راه توسعه است و بدخواهی دشمنان نتوانسته ما را از مسیررشد زیرساخت‌ها دور نگه دارد.  امروز این دستاورد گام اولی است که تا پایان امسال گام‌های نهایی آن برداشته خواهد شد و به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با رادار و رصد می‌توان حادثه را کم کرد و آسمان ایران را ایمن کنیم. امروز به بالاترین حد ایمنی رسیده‌ایم.

اسلامی با اشاره به اینکه رادار کوشک بزم برد ۴۰۰ کیلومتری دارد، گفت: رادار کوشک بزم با برد ۴۰۰ کیلیومتری پایتخت را تا جنوب اصفهان پوشش می‌دهد و می‌تواند پروازها را از روی باند تا ارتفاع ۳۰ هزار پا مدیریت کند. این قابلیت باعث شده است تا باندهای فرودگاه‌های اطراف پایتخت مانند پیام و فتح و ... را رصد و مدیریت کنیم تا اشتباهات را به حداقل برسانیم و دیگر شاهد اتفاقات گذشته نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور و ناوبری هوایی این امکان را دارد تا در چند نقطه کشور این رادار را نصب کند تا بتوانیم کل کشور را پوشش دهیم.