شناسهٔ خبر: 69994 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي:

ارتقای ايمنی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نيازمند نگاهی همه‌جانبه است

مهران قربانی مهران قربانی با اشاره به اینکه براي ارتقاي سطح ايمني در حمل و نقل جاده‌اي بايد همه بخش‌ها با هم مشاركت داشته باشند، افزود: تحقق كامل اين امر، نگاهي همه‌جانبه را مي‌طلبد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، مهران قرباني معاون حمل و نقل اين سازمان با اعلام مطلب فوق در اولين  نشست مشترك يك روزه روساي ادارات حمل و نقل مسافر و ايمني و ترافيك، اظهار داشت: موضوع ايمني به دليل ارتباط با سلامت و جان انسان‌ها از اهميت ويژه‌اي در بخش حمل و نقل جاده‌اي برخوردار است. 

وي مسئوليت و وظيفه كميسيون ايمني راه‌ها را راهبري ايمني در زمينه آموزش، حمايت مالي و ايجاد انگيزه بيشتر كاركنان استان‌ها عنوان كرد و افزود:

دبيرخانه كميسيون ايمني راه‌ها در استان‌ها با شناسايي نقشه راه‌ها، نقاطي كه به روشنايي، علائم و تابلوهاي مناسب نياز دارند را مشخص كرده و در اولويت آشكارسازي قرار مي دهد.  

قرباني با اشاره به اهميت علائم و تابلوها در طول راه‌ها افزود: در طول راه‌ها بعضي از علائم و تابلوها كمكي هستند ولي بعضي از تابلوها از حساسيت و اهميت بالايي برخوردارند كه در صورت سرقت يا مخدوش شدن آنها سلامت و ايمني كاربران جاده‌اي به مخاطره مي‌افتد.

معاون حمل و نقل سازمان افزود: در اغلب كشورهاي دنيا در حوزه حمل و نقل كالا و مسافر از موضوع بارنامه و صورت وضعيت عبور كرده‌اند و بيشتر تمركز آنها بر نقش مطالعه و  برنامه‌ريزي در مقوله  ايمني در شبكه راه‌ها و كريدورهاي حمل و نقلي مي‌باشد.

وي بر جديت در كنترل و اجراي دستورالعمل‌هاي ابلاغي طي بازديدهاي دوره‌اي تأكيد كرد و گفت: از آن‌‌جا كه موضوع ايمني از اولويت‌هاي اصلي سيستم حمل و نقل جاده‌اي به شمار مي‌رود، هيچ‌گونه چشم‌پوشي و بي‌توجهي در اين زمينه قابل جبران نمي‌باشد.

گفتني است اولين نشست مشترك روساي ادارات حمل و نقل مسافر و ايمني و ترافيك استان‌هاي سراسر كشور با هدف تبيين بر نامه‌ها و سياست‌هاي سازمان برگزار شد و طي آن موضوعات تحليل تصادفات ناوگان عمومي، نظارت بر فعاليت راننده و شركت‌هاي حمل و نقل مسافر در كميسيون ايمني استان‌ها، بازخواني تصادفات مهم ناوگان عمومي، نكات طرح كنترل و نظارت ناوگان عمومي مسافري و پياده‌سازي سيستم مديريت داده و تحليل‌هاي وابسته و آموزش كاربردي Fms سامانه سپهتن و نكات مهم ارزيابي مراكز معاينه فني مورد بحث و بررسي قرار گرفت.